Maga Richard Garriott próbálkozott be az Electronic Arts-nál, hogy felújított változat készüljön a legendás RPG-sorozatból.
Egy igencsak meglepő párbeszédet olvashatunk egy Twitteres kérdésváltásból. A legendás játékfejlesztőt Richard Garriottot, az Ultima-sorozat kreátorát egy rajongó arról kérdezte, hogy esetleg nem tervez-e valamilyen remake-et készíteni a sorozat első nyolc részéből – erre pedig Garriot reagált is. Megírta, hogy bár ő személy szerint nagyon is szeretné, ha felújíthatná az Ultima-részeket, azonban az EA erre nem adni neki lehetőséget, hiába is próbálkozott náluk. Nagyon úgy tűnik tehát, hogy a Command & Conquer Remaster Collection csak az „egyszer volt Budán kutyavásár” kategória a régi, legendás franchise-ok tekintetében és ebből az Electronic Arts nem akar rendszert csinálni. Pedig hát igencsak szomorú, ha belegondolunk, hogy milyen klasszikus fejlesztőstúdiókat zárt be az Electronic Arts úgy, hogy azért a franchise-okat megtartotta magának: az Origin mellett a Bullfrog (Populous) és a Westwood (Command & Conquer mellett Lands of Lore, vagy Legends of Kyrandia is ide sorolható.)
A legelső, 1981-es Ultima egyébként a legrégebbi számítógépes RPG-k között található (a konkrét legrégebbit, az Akalabeth: World of Doomot szintén Richard Garriott fejlesztette 1979-ben, és ez volt az Ultima játékok elődje). A hatalmas, kirobbanó sikernek köszönhetően, kisebb-nagyobb megszakításokkal majdnem 20 évig folyamatosan készültek az újabb és újabb részek a sorozatból. Richard Garriott sohasem hagyta ott a szériát, sőt, a játékba – „Lord British”-ként – saját magát is belerakta. 1997-ben készült egy MMORPG rész is, az Ultima Online, amely szintén a műfaj egyik „első fecskéje” volt: az 1999-es Everquestet és a 2003-as World of Warcraftot is évekkel előzte meg.
Hogy a többi régi franchise-zal mi lesz, az nem világos, de az talán egyébként nem véletlen, hogy az Electronic Arts miért vonakodik az Ultima-sorozat felújításától. Az éveken keresztül fejlesztett, igazi development hellen keresztül ment Ultima IX: Ascension ugyanis, amikor végül 1999-ben megjelent, az erősen közepes szintet nem tudta átlépni, pedig ettől a brandtől mindent várnánk, csak ezt nem. Hogy pontosan mi volt az oka, hogy ekkora csalódást okoztak az utolsó résszel a rajongóknak, azt nem tudni, de az biztos, hogy a fejlesztők kiadóra mutogattak (hogy azok erőltették a megjelenést), kiadó pedig már unhatta, hogy 1996 óta készült az állandóan újraírt játék. Az Ultima IX-ből még százezer példány sem kelt el, szóval egyértelműen a sorozat legrosszabb darabja volt. Talán emiatt is lehet, hogy a 21 éve megjelent legutolsó rész óta az Electronic Arts nem nagyon erőltette egy remake, vagy egy folytatás kérdését…
Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!