Egy dokumentumfilm fejre állított mindent, amit eddig Gabe Newellékről sejthettünk.
Geoff Keighley (The Game Awards, Summer of Gaming 2020…) egy „multimédiás élménnyel” jelentkezett tegnap, aminek a címe Half-Life: Alyx – Final Hours – ehhez nem kell VR-headset. Ebben láthatjuk, hogy miként készítette a Valve a nagy VR-os dobását, és az ígéret szerint egy eddig nem látott, nem szépítgető betekintést ad a Valve múltjába, amin keresztül több törölt projektet is láthatunk. Pluszban a Half-Life: Alyx-ból láthatunk koncepciós rajzokat, és egyéb interaktív lehetőségek is vannak, így például a Valve Time idősávját is megtekinthetjük, és a headcrab hangeffektjeivel is szórakozhatunk.
A törölt játékok? A Half-Life 3 a Source 2 engine-en futott volna, és a Left 4 Dead játékmenetéből merített volna inspirációt. A projekt a procedurális generálási módszert (pl. a No Man’s Sky véletlenszerűen alkotott bolygóira kell gondolni) keverte volna a kézzel faragott sztorival, és ezzel akart a Valve újrajátszhatóságot csinálni. Pl. alkothattak volna egy épületet és egy küldetést (mentsünk ki valakit), majd utána jött volna az útvonal véletlenszerű létrehozása az épületen belül az ellenfelekkel, és ez sosem lett volna ugyanaz két végigjátszás között. Még Frank Sheldon kinézetét is bedigitalizálták. (Egy szót mondunk csak: G-Man…) A Source 2 engine nem volt viszont kész, a projekt pedig nem jutott tovább kb. egy évnyi fejlesztésnél (2013-2014).
A Left 4 Dead 3 egy nyílt világú játék lett volna Marokkóban, akár egyszerre többszáz zombival. Ez is a Source 2-n futott volna. Az RPG projektet (ennek a kódneve egyszerűen RPG volt) a The Elder Scrolls, a Souls és a Monster Hunter sorozatok inspirálták. Kisebb részletekben jelent volna meg, de sosem hagyta el a koncepciós fázist. Az RPG elhagyása után több kísérlet is volt a DotÁn alapuló egyjátékos RPG-vé való átalakításra az IP egyik karakterével (Axe), de ez sem valósult meg. Az A.R.T.I. pedig egy könnyedebb hangvételű, voxelalapú játék lett volna, amiben rombolhattunk, alkothattunk volna kedvünkre a la Minecraft. Az egyik verzióban Erik Wolpaw (a Half-Life 2 és a Portal írója) szólaltatott volna meg egy karaktert (King Kevint), akit a játék eszközeinek segítségével kellett volna kiszabadítani. Az A.R.T.I.-t később VR-játékká alakították át, majd erről is lemondott a Valve.
A SimTrek (VR) a Kerbal Space Program csapatából származó néhány tag projektje volt. Ez, ahogy az A.R.T.I. is, a Half-Life: Alyx miatt polcra tették. A Shooter egy Half-Life témájú lövöldözős játék lett volna (ismét VR) a The Lab részeként (ez a Valve VR-os bemutatója). Csak Half-Life 2-es asseteket (pl. textúrákat) használva rövidebb csatákban vehettünk volna részt, és kb. egy Half-Life-témájú vidámparkként tervezték, nem pedig sztorifolytatásként. Viszont nem lett volna időben kész a The Lab részeként, így ezt is abbahagyta a Valve.
A Borealis is egy Half-Life VR-projekt volt, amit Marc Laidlaw, egy író vezetett volna. A Half-Life 2-ben említett időutazó hajóban játszódott volna. A sorozat hét órás háborúja és nem sokkal a Half-Life 2: Episode 2 utáni időszak között váltakozott volna a korszak. Játékmenetbeli részleteket nem mutattak. Lett volna benne egy horgászós minijáték. A Hot Dog a Left 4 Deaddel kapcsolatos új elképzelés volt, direkt olyan félrevezető névvel, hogy az emberek ne gyanítsák, hogy mit is tervezett a Valve. És végül a Vader… ez volt a Valve első belsős VR-headset kísérlete. Egy olyannyira nagyratörő, magát vissza nem fogó készülék volt, hogy a cég lemondott erről. Nem csoda: úgy számolták, hogy ötezer dollár lett volna az ára. Magyarul? Minimum másfél millió forint. A Half-Life: Alyx-szal egy időben jelent volna meg.
Sokan kétkedtek abban, hogy a Valve most mihez kezd. Phil Co (pályatervező a cégnél) azt mondta, hogy végre megtörték a jeget, és most szeretnék darabokra törni azt, azaz nem félnek már a Half-Life-tól. A csapat hagyományos platformokra (PC, PlayStation 5, Xbox Series X?) szeretne csinálni valami újat, de tartanak attól, hogy nincs elég emberük a fejlesztésre. Valami „szupertitkos” projektjük már van…
A Valve visszatért. Néhány évnyi szünet után úgy tűnik, hogy magára talált Gabe Newell cége.
Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!