15 év – ennyi telt el azóta, hogy a Come Midnight-ot, az Outriders fejlesztőinek horror-játékát törölték – most részletek derültek ki róla, következzénk hát bemutatónk!
A misztikus horror királya kétségtelenül H.P. Lovecraft, akinek hatása a játékvilágra legalább akkora volt, mint a Bolygó neve: Halálé a filmek közül. Az író munkásságának hatása a Come Midnight című törölt horror-játékon is érezhető lett volna, már ha megjelenik, amire sajnos már nem került sor. A játék az 1946-os Boston városába vitt volna minket, s az említett íróra jellemző stílusú rejtélyekkel teli történet középpontjába helyezett volna.
Miután a ma már klasszikussá nemesült Painkiller-t kiadta, a People Can Fly csapata egy misztikus horror fejlesztésébe kezdett. Ez lett volna a Come Midnight. A gameről semmit sem tudtunk ezidáig, mert leállították a fejlesztését. A stúdió egyik alapítója, Adrian Chmielarz mesélt a játékról, illusztrációkat mutatva be, s videókat, melyeken megcsodálhattuk a sosem látott játékot.
„Amivel nagyot hibáztunk, az az volt, hogy megpróbáltunk multiplatform játékot írni a saját grafikus motorunkra.” – mesélte Adrian Chmielarz…
A játékban egy magánnyomozót irányítottunk volna, aki 1946 Boston-jában igyekezett megoldani bűneseteket, amelyek valamilyen szinten mindig Lovecraft történeteihez kapcsolódtak volna. A The Astronauts jelenlegi kreatív rendezője szerint, aki most csapatával a várva-várt Witchfire-ön dolgozik, több alternatív út is rendelkezésünkre állt volna a történet során.
A People Can Fly elkészített egy demót a játékból, amit bemutathatott a kiadóknak. Végül a THQ döntött a játék megjelentetése mellett. Ha eddig eljutottak a srácok, akkor miért került a játék végül törlésre? – merülhet fel joggal a kérdés. Nos, mint azt a rendező elmondta, úgy két évnyi munkára voltak már csupán attól, hogy a játék a boltok polcaira kerülhessen, így hát fogalma sincs róla, hogy mi vezetett a törléshez.
„Tudom nehéz mindezt elhinni, de hát ja: Isten hozott a AAA-játékok világában!” – mondta Chmielarz.
„A THQ akkoriban zárt Európa felé, bizonyos projekteket leállítottak, fejlesztések szűntek meg jobbra is, balra is.” – folytatta. „Nagy valószínűség szerint a THQ döntés elé kényszerült: vagy mi, vagy az ukrán S.T.A.L.K.E.R. – mint ismeretes, az utóbbi legendát választották, és hogy korrekt legyek, valószínűleg jó döntést hoztak.”
Mivel a játék látványa még évekkel a törlés után is korrektnek minősült, a The Astronauts rendezője nem habozott magára venni a törlés felelősségét:
„Nem csak a THQ volt a felelős. A legnagyobb hiba grafikus amit elkövettünk a fejlesztés során az volt, hogy multiplatform játékot próbáltunk kreálni a saját motorunkra. Használhattunk volna egy létező, jól működő motort is, mint pl. az Unreal, megnövelve a csapat méretét 20 főről 70-80 főre az első AAA-játékunkhoz. Azt hiszem túl sok volt ez az egész.”
Mégis azt reméli az úriember, hogy örömmel gondolnak vissza egykori munkatársai a közös munkára és emlékekre a törölt Come Midnight kapcsán.
A People Can Fly ezt követően a roppant szórakoztató Bulletstorm-on kezdett el dolgozni. Kicsivel később az Epic Games felvásárolta a People Can Fly-t, ahol végül életet adtak a meglehetősen szörnyűre sikeredett Gears of War: Judgment-nek, de csak azután, hogy fejlesztőik nagy részét elveszítették. A csapat tagjai megalapították a The Astronauts nevű céget, melynek végül a The Vanishing of Ethan Carter-t köszönhettük.
Érdekességképpen, 2015-től a People Can Fly ismét független stúdióként folytatta, s következő munkájukra, az Outriders-re azóta is várunk.
Az Outriders PC-re, PlayStation 4-re, PlayStation 5-re, Xbox One-ra, Google Stadia-ra és a héten, csütörtökön nagy eseményt tartó Xbox Series X-re jelenik meg 2020 év végén.
Forrás: 3Djuegos
Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!