Assassin’s Creed Odyssey: eredetileg csak Kassandra, a női karakter lett volna a játék főszereplője, de Ubisoft CEO-ja közbeszólt
A nemrég szexuális zaklatás és egyéb, nők megalázásához köthető sötét ügyek miatt kirúgott Ubisoft CEO: Serge Hascoet azért rakatta bele Alexiost, mert „női főszereplős játékot nem vesz senki” – többek között erről is rántotta le a leplet a Bloomberg egy, a Ubisoftról szóló, leleplező cikkben.
Ebben a hónapban igen kemény szexuális zaklatás témájú ügyek rázták meg alapjaiban a Ubisoft játékkiadót, amelynek köszönhetően magasrangú fejek hullottak a cégen belül. A francia cégen belül több felsővezetőt, CEO-t is szexuális zaklatással és visszaélésekkel, sőt, bizonyos esetekben nemi erőszakkal is vádoltak. Yves Guillemot, a cég vezetője azért azonnal, kemény kézzel lecsapott az ügyekbe belekeveredett felsővezetőire és többek között olyan CEO-kat rúgtak ki (vagy mondtak le „önként” a pozíciójukról), mint Cecile Cornet, Yannis Mallat (a Ubisoft-féle Prince of Persia játékok kreatív igazgatója és direktora) és Serge Hascoët. Különösen utóbbiról lehetett csúnya dolgokat hallani: konkrét szexuális zaklatás és drogozás vádjai is felmerültek nála. Most Jason Schreier, a Kotaku volt szerkesztője és a Bloomberg jelenlegi újságírója írt egy rendkívül átfogó cikket a cégnél történő szexuális zaklatásokról, és macho, szexista kultúráról. A cikk egyik legérdekesebb része az Assassin’s Creed Odyssey-ről szól, ugyanis ott konkrétan a játék fejlesztésébe is belefolyt Hascoët szexista látásmódja.
Jason Schreier Ubisoft forrásokra hivatkozva arról ír, hogy az Assassin’s Creed sorozat legutolsó részének eredetileg csak egy főszereplője lett volna, aki nem más lett volna, mint a női karakter: Kassandra. Schreier négy alkalmazott állítása alapján is a következőket írja a játék fejlesztésével kapcsolatban.
„A fejlesztőcsapat eredetileg azt ajánlotta, hogy a nővér (Kasandra) legyen az eredeti játszható karakter, ám a felsővezetés „leszólt” hogy az nem egy opció.”
Schreier a marketing részlegtől pedig megtudta, hogy konkrétan Serge Hascoët, CEO adta ki utasításba, hogy legyen férfi karakter is, mert „a női főszereplős játékokat a kutya sem veszi.”
Továbbá Schreiernek azt is elárulták, jelenlegi és volt Ubisoft alkalmazottak is, hogy ezek a változtatások a cégre jellemző igen erős szexizmus miatt vannak. Az elbocsátott Hascoët egyébként kreatív igazgató volt, tehát igencsak sok beleszólása volt ilyen kérdésekbe.
Korábban egyébként nagyon sok szó esett arról is, hogy a 2018-as Assassin’s Creed Odyssey-nak Kassandra lett volna a kanonikus főszereplője és Schreier cikkéből az derül ki, hogy ez valóban így is volt.
Még érdekesebb, hogy az előző résznél, az Assassin’s Creed Origins-nál is visszaszorították a női irányítható hőst, aki eredetileg Bayek felesége, Aya lett volna. Az eredeti történet szerint ugyanis Bayek, a férfi karakter súlyosan megsérül, vagy talán meg is hal még a játék korai időszakában és Aya, a felesége kalandjai folytatódtak volna tovább. Viszont végül úgy írták át az egész Assassin’s Creed Origins sztorit, hogy Aya szerepe minimális lett (csak a játék egy nagyon rövid szakaszában irányíthattuk) és végül maradt egész végig a főhős.
A Ubisoftot érő botrányok egyébként a következő részre, az Assassin’s Creed Valhallára is átgyűrűztek, hiszen nem másnak kellett lemondania pozíciójáról, mint Ashraf Ismail-nak, a Valhalla direktorának, pedig ott „mindössze” egy házassági hűtlenségi ügy állt a „botrány” hátterében.
Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!