A Csernobilban játszódód nagyszerű FPS: a S.T.A.L.K.E.R. oly sok év után hivatalos folytatást kap, és a S.T.A.L.K.E.R. 2-ből végre láthattunk némi kedvcsinálót. Mivel úgy tűnik, Xbox Series X exkluzív lesz a játék, a Microsoft / Xbox nagy játékbemutatóján láthattuk a trailert, amely egyben az egyik legkedveltebb videója is volt a rendezvénynek. Bár a rövid, filmes animáció túl sokat nem árult el magáról a játékról, viszont nem sokkal ezután felkerült egy „Gyakran ismételt kérdések”-rész a játék hivatalos weboldalára.
A FAQ-ból megtudtunk pár érdekességet, melyek foglalkoztatják a nagyérdeműt. Először is fontos megjegyezni, hogy amit tegnap a trailerben láttunk, az már a játék saját motorjával: az Unreal Engine 4 egy verziójával készült, azonban még koránt sem tükrözi a S.T.A.L.K.E.R. 2 fejlesztésének mostani állapotát, vagyis semmiképp semmiképpen se egy játékmenet-videóként tekintsünk rá. A fejlesztők ezzel csupán azt szerették volna bemutatni, hogy milyen hangulatot akarnak átadni a játékban. Ami a karaktermodelleket és a tereptárgyakat illeti, azok viszont azonban nagyjából így néznek majd ki a végleges játékban is, tehát a stílusuk marad, bár nyilván még alakítanak rajtuk.
A Gyakran ismételt kérdések-részből kiderült még, hogy a játék története teljesen non-lineáris lesz. Ez pedig nemcsak azt jelenti, hogy szabadon kalandozhatunk a Zóna hatalmas, nyílt világában, hanem még azt is, hogy az első részhez hasonlóan tetteink itt is lényegesen befolyásolják majd a cselekmény alakulását, a világ állapotát és a történet végkifejletét is. (Talán a S.T.A.L.K.E.R.-rajongók még emlékeznek rá, hogy az első résznek 7 befejezése is volt, bár ezek közül 5 zsákutcát jelentett).
Mindig meg szokták kérdezni, azok, akik nem játszottak az előző résszel, hogy szükséges-e az előző két játék sztorijának ismerete (Clear Sky és a Call of Pripyat), talán nem meglepő a válasz, hogy egyáltalán nem. A S.T.A.L.K.E.R. 2 sztorija megállja majd a helyét a saját lábán is. Ettől függetlenül a GSC Gameworld azért erősen ajánlja mindenkinek, hogy a harmadik rész előtt vigyük ki az első két részt is.
A FAQ-ból emellett kiderül még néhány fontosabb információ magáról a Zónáról is. Tömérdek ismerős helyszínt láthatunk majd, de a GSC Gameworld ígérete szerint, új helyszíneket is felfedezhetünk. Emellett találkozhatunk majd még furcsább anomáliákkal is, nem lesz hiány mutánsokban, továbbá a sugárzás által deformált, viszont hősünknek különböző bónuszokat adó tárgyak (artifactek) sem hiányoznak majd a folytatásból.
Választ kaptunk arra kérdésre is a FAQ-ben, hogy a moddolással mi a helyzet a második részben ez is támogatott lesz PC-n, továbbá a GSC Gameworld az Unreal Engine mellett motion-capture és photogrammetry technológiát is használ a realizmus lehető legmagasabb foka elérése végett, továbbá a játék már a megjelenés első napján az Xbox Game Pass része lesz konzolon.
A S.T.A.L.K.E.R. 2 megjelenési dátuma egyelőre még nem ismert, sokan 2021-re tippelnek, ám a FAQ azt hangsúlyozza ki, hogy egyelőre nincs pontos megjelenési dátum, erről majd később értesítenek minket. Ami viszont biztos, az az, hogy a játék PC-re és Xbox Series X-re van bejelentve, tehát nagy valószínűséggel PlayStation 4-en és 5-ön nem találkozunk majd vele.