Egyre többen állítják ezt, és erről egy hitelesnek nevezhető site szerkesztője beszélt.
Az IGN-nek dolgozó Ryan McCaffrey a Twitteren beszélt arról több forrásra is hivatkozva, hogy a multiplatform fejlesztések esetében a régi (most már mondhatjuk ezt – elvégre a PlayStation 4 és az Xbox One is közel hét éve már, hogy megjelent…) konzolok visszafogják a PlayStation 5-öt és az Xbox Series X-et (továbbá a még be sem jelentett, de 99%-os eséllyel létező Xbox Series S-t…), vagy legalábbis az ezekre készülő verziókat a multiplatform/cross-gen címek esetében. McCaffrey-t megtévesztették az eddigi nyilatkozatok a „kurrens-gen konzolok nem fogják vissza az újakat” megközelítéssel.
McCaffrey elég emberrel beszélt a témáról, és bár több játékban ennek a gondolatmenetnek lehet jogosultsága, az AAA címek esetében ez egyértelműen nem igaz, főleg akkor, ha a konzolok értékesítését megnyomó, nagy költségvetésű játékokról van szó. Hozzátette, hogy ideje lenne levágni a régi konzolokat a horogról, mert látni szeretné, hogy a PlayStation 5 és az Xbox Series X mire képes. (Viszont third-party, külsős, kizárólag next-gen AAA címet idén még nem fogunk látni, úgyhogy erre még várhat.)
Az ipari bennfentes Shinobi válaszolt, és abszolút értelmes megközelítéssel élt – szerinte a több platformra fejlesztett játékokat mindig a legkisebb közös nevező (azaz a leggyengébb teljesítményt felmutatni képes konzol) határozza meg, és ő is utálja, hogy negatív összefüggésben kell ezt említenie, de ha gyengébb verziójú hardvereken is ugyanazt az élményt szeretné kínálni a fejlesztő, akkor az azokon megvalósítható lehetőségekkel kell számolnia. Ezt mondta korábban Thomas Mahler, az Ori játékok atyja még júniusban (és erről be is számoltunk).
McCaffrey észrevétele nagy eséllyel a Microsoft gondolatára akart válasz lenni – a redmondi cég ugyanis azt a bátor kijelentést tette, hogy a cross-gen megjelenések nem fogják majd vissza a next-gen élményeket. Ebben pedig jelenleg csak kétkedni tudunk – láttunk már példát arra, hogy valamit kapásból nyolc platformra (PS4, X1, PS3, X360, Wii U, PC. PS Vita, 3DS) fejlesztették, abból két verzió (PSV/3DS) meg sem valósult, és a végeredmény mindenhol átlag alatti lett. (Mighty No. 9, 2016.)
Forrás: WCCFTech
Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!