A Sony Interactive Entertainmenttől távozó Keiichiro Toyama létrehozta a Bokeh Game Studio-t.
Toyama, aki anno a Silent Hill, a Siren (Forbidden Siren) és a Gravity Rush IP-k alkotója volt, augusztus 13-án távozott a Sony Interactive Entertainment Japan Studiotól, hogy a független Bokeh Game Studio megvalósulhasson. Kazunobu Sato és Junya Okura – miután több évet dolgozott a SIE Japan Studionál Toyamával – szintén csatlakoztak hozzá alapító tagként. Sato a működtetésért felelős, Okura a technikai vezető, míg Toyama a vezérigazgató lesz. A stúdió neve a japán bo-ke szóból származik, ami a kamera elmosásával kapcsolatos technikára utal. Konzolos és PC-s címek fejlesztése a cél, miközben platformtól függetlenül sok kihívás vállalása is fontos lesz nekik.
Keiichiro Toyama neve nem biztos, hogy ismerős, ezért listáznánk, hogy minek is volt a rendezője: Silent Hill (1999, PS1), Siren (2003, PS2), Siren 2 (2006, PS2), Siren: New Translation (2008, PS3), Gravity Rush (2012, PlayStation Vita), Gravity Rush Remastered (2015, PlayStatipn 4), illetve Gravity Rush 2. Kazunobo Sato munkássága: vezető karaktertervező az első két Sirenben, majd a harmadiknak a játékrendszerekért felelős rendezője volt. Utána a Puppeteer vezető játéktervezője volt (2013, PS3), végül a The Last Guardian (2016, PlayStation 4) producereként tevékenykedett. Junya Okura pedig a Siren és a Gravity Rush sorozat vezető játéktervezője volt.
Toyama az üzenetében azt írja, hogy ő belsőleg nem változott, mióta belépett a játékiparba: ő azt akarja, hogy a játékosok eredetiségből fakadó játékokkal szórakozhassanak, és hogy ezeket ő hozhassa létre. Képes volt sok cím elkészítésére, de a játékipar gyors tempóban növekedett nemzetközileg is, és még mindig zajlanak változások. Ilyen időkben pedig olyan váltást akart, hogy a saját céljait üldözhesse. Ezért lett független, de továbbra is egy remek csapat veszi őt körül, és nekik is hasonló céljaik vannak. Már dolgoznak is az első játékukon, amihez még sok idő kell, mire azt ki is adhassák, és ezért a türelmünket kéri.
A Famitsunak adott interjúban Toyama megerősítette, hogy egy akció-kaland játék készül náluk, és ez több platformon is meg fog jelenni – elképzelésében Toyama korábbi munkásságának megfelelő szintű és méretű lesz, viszont 2-3 évig tart, mire ez a játék elkészülhet. Toyama hozzátette, hogy a korábbi, SIE-s IP-ken önmaguktól nem fognak dolgozni, de bízik benne, hogy a SIE-vel remek kapcsolata marad, hogy akár a korábbi franchise-ok jövőjén közösen is dolgozhassanak.
Sok szerencsét kívánunk nekik, de nem lenne nagy meglepetés, ha idővel a Sony Interactive Entertainment felvásárolja őket.
Forrás: Gematsu
Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!