Akinek nincs next-gen konzolja vagy egy erős PC-je, ne számítson idén erősebb teljesítményre a Cyberpunk 2077-ben.
A lengyel fejlesztők (név szerint Marcin Iwinski, Adam Kicinski, Adam Badowski, Michał Nowakowski, Piotr Nielubowicz és Piotr Karwowski) a weboldalukon közöltek egy bocsánatkérést, mert nem mutatták meg a Cyberpunk 2077-et az alap PlayStation 4-en és Xbox One-on, ugyanis ezzel nem adtak megfelelő kiindulópontot a vásárlóknak arról, hogy a vétel előtt mire számítsanak. Több figyelmet kellett volna az alap PS4/X1 párosra szánniuk.
Majd hozzátették, hogy a buggyomlálás és a játék kiakadása, váratlan leállása sem lesz elhanyagolva. Az első frissítések után egy héten belül itt lesz a következő. Az ünnepek után két nagy patch jön – az első februárban, a második pedig februárban érkezik (és nem csak konzolokra, hanem PC-re is!). Ezek szerintük a legszembetűnőbb hibákat orvosolni fogják a kurrens-gen konzolokon, és a patchek megjelenése előtt listát kapunk majd arról, hogy melyik mit is javít ki. Ettől a Cyberpunk 2077 egy sima PlayStation 4-en (PlayStation 4 Slimen) vagy Xbox One-on (Xbox One S-en) nem fog úgy kinézni, mint egy next-gen konzolon vagy egy izmos PC-n, de élményben jóval közelebb jut hozzájuk.
A CD Projekt RED azt szeretné, hogy mindegyik vásárló elégedett legyen – egy esélyt szeretnének, és aki türelmetlen a konzolos verzió frissítéseivel kapcsolatban, pénzvisszatérítést kérhet a PlayStation Store-on és a Microsoft Store-on keresztül. A lemezes verziók esetében pedig a boltban kérhetjük ezt, de ha nem menne az ügy, írjunk nekik egy emailt a [email protected] címre – de december 21-éig tehetjük csak ezt meg.
A Digital Foundry pedig új elemző videóval jelentkezett. Ezúttal a PlayStation 5-ön, az Xbox Series X-en és az Xbox Series S-en futtatják a Cyberpunk 2077-et, ami a kurrens-gen verzió visszamenőleg támogatott változata, mivel a next-gen patch jövőre fog csak megjelenni. A PlayStation 5-ön a PlayStation 4 Pro-s felbontás és beállítások érhetőek el, így a felbontás maximum 1188p, de a frame rate eléggé stabilan 60 FPS. Csak akkor megy az ötvenes territóriumba le, amikor vezetünk.
Az Xbox Series konzolokon a helyzet kicsit más – az Xbox Series X-en választhatunk a teljesítmény (Performance) mód és a minőségre (Quality) törekvő mód között. Előbbi 1080p-n, 60 FPS-sel futtatja a játékot, míg az utóbbi 1512p és 1728p között mozog, és grafikailag kicsit erősít (több NPC, ambient occlusion, részletesebb tükröződések), ám cserébe csak 30 FPS-t kapunk. Az Xbox Series X Performance módja többet küszködik a PlayStation 5-nél: a nagyobb lövöldözések közepette akár 40 FPS-re is lemehet. Az Xbox Series S csak egy grafikai módot kínál, de a legtöbb vizuális elemet átemelte a nagytesó Quality módjából. 1296p felbontáson többnyire 30 FPS-sel futtatja a Cyberpunk 2077-et, igaz, néha lemehet 25-26 FPS-re a frame rate. A HDR egyik konzolon sem fut megfelelően.
Úgyhogy a lengyelek valamelyest befürödtek.