A 2018-as BlizzCon hatalmas negatív meglepetése még mindig a műtőkés alatt fekszik!
A Diablo Immortalt 2018 végén jelentették be, és a Blizzard elég szépen felhúzta a franchise rajongóit: lelepleztek egy új Diablót… mobilra, holott a franchise mindig is PC-központú volt (hiába jött ki az első és a harmadik részből is konzolos átirat), és a stúdió mentalitása (kb. azt mondták, hogy „mindenkinek van mobilja, nem?”) nem sokat segített a játék megítélésén.
Azóta eltelt két év, és a tavalyi BlizzConon bejelentették a Diablo IV-et, amiről negyedévente többet is közöl a Blizzard. De eközben a Diablo Immortal is készül, és Wyatt Cheng, a vezető tervező a Twitteren elmagyarázta, hogy a játék készen áll egy korlátozott technikai alfatesztelésre. Főleg ausztrál játékosoknak lesz módjuk arra, hogy rövid ideig tesztelhessék a mobilos Diablót, hogy a korai szintlépéses élményről, illetve a játék közepét érintő rendszerekkel kapcsolatban is visszajelzéseket kaphassanak a fejlesztők.
Az alfában a hat karakterosztályból négy lesz játszható (barbár, monk, démonvadász, varázsló – a lovag és a nekromanta kimarad), a szintkorlát 45 lesz, de ezen túl a játékosok egy paragon-szerű rendszer révén tovább fejlődhetnek, hasonlóan a Diablo III-ban látottakhoz. Több paragon skillfa lesz (nem csak egy, mint a D3-ban), és ezekwt az eltérő játékstílusok köré tervezték. A Diablo III véletlenszerű dungeonjeinek (greater rift) elképzeléseit is alkalmazzák – a Diablo Immortalban elder rift néven futnak, és kulcsokkal lehet megnyitni ezeket.
A legendary tárgyakat meg kell találni majd, és nem lehet seftelni sem ezekkel. A tárgyak is szintet lépnek, így a régebbi tárgyak is relevánsak maradhatnak. Feláldozhatjuk a felszerelésünket, hogy az anyagukból erősítsük azokat. A fejlesztett legendary tárgyak pedig véletlenszerű bónusz affixeket (tulajdonságokat) kapnak meghatározott szinteken.
A Diablo II és a Diablo III között lesz a Diablo Immortal története, és Worthamben kezdődik majd a sztori. Deckard Cainnek is szerepe lesz benne. Cheng szerint a fő történetszál és a tartalmi frissítések mindig is ingyenesek lesznek. A játékidőt nem korlátozzák egy energiarendszerrel, és nem lesznek az új karaktertípusok sem fizetős fal mögé bújtatva. A játék free-to-play lesz, de opcionálisan vásárolhatunk a mobilos Diablón belül. Pl. a battle pass mellett a cresteket is megvehetjük, amik az elder rifteket módosítják (könnyebb vagy nehezebb lehet tőlük, de biztosan több lootot adnak).
A Diablo Immortalra itt lehet regisztrálni.
Forrás: PCGamer