A CD Projekt még bajban lehet a Cyberpunk 2077 miatt.
A GOG-on olvashatjuk a Cyberpunk 2077 egyik legújabb glitchét, ami az elmentéseket vágja tönkre. Röviden: ha nyolc megabájtnál nagyobb méretű, akkor véglegesen korrumpálva lesznek, és így használhatatlanná válnak. A lengyelek is írják, hogy ebben az esetben az elmentéstől búcsút kell vennünk, így egy másik elmentést kell használnunk, amiben figyelnünk kell a tárgyaink és a kraftoláshoz szánt anyagok mennyiségére, és ha a tárgyak többszörösét lehetővé tevő glitchet használtunk, akkor azt az elmentést ne használjuk. Az elmentés mérete nőhet egy jövőbeli patchben, de a korrupt, használhatatlan verziók így sem fognak működni. A baj az, hogy a tárgyaktól nem tudunk megszabadulni: véglegesen megnő az elmentésünk mérete.
Már a New York Times is katasztrófának nevezi a Cyberpunk 2077 történetét, és még azt is megemlíti az oldal, hogy a varsói ügyvédek és befektetők erősen fontolgatnak egy polgári peres eljárást a CD Projekt RED (CDPR) ellen. Ez amúgy egy hivatkozás Mikołaj Orzechowski posztjára – ez az ügyvéd a CDPR egyik befektetője, és a posztja szerint a peren azért gondolkodik, mert a lengyel cég hasznot húzott a játék félkésznek tűnő állapotából. És nincs egyedül: a Wolf Haldenstein Alder Freeman & Herz LLP, egy new york-i jogi cég is bejelentette, hogy a CDPR ellen vizsgálódnak egy polgári peres eljárása érdekében, és a veszteséges befektetőknek javasolják, hogy keressék fel őket.
Ennek ellenére a Niko Partners szerint a Cyberpunk 2077 remek rajtot vett Kínában, holott a CDPR játéka hivatalosan nem is jelent meg az országban (viszont pl. a Steam révén így is hozzá tudnak férni a belső nézetes RPG-hez, ami az országban a hét legjobban fogyó játéka lett a Valve platformján). Az elemző cég China Games Streaming Tracker oldalán olvashatjuk, hogy több mint 7500-an közvetítették december 10-én a Cyberpunk 2077-et az ottani platformokon (Bilibili, Huya, DouYu).
Több mint 19 millióan nézték a közvetítéseket, és az ottani Twitter-helyettesítő Weibón is sok mém bukkant fel arról, hogy a dolgozók szabadnapot vesznek ki, hogy a CDPR játékával töltsék az időt. (Ezt be is ismerte a kínai PeroPero Games is, akik a Muse Dash-t fejlesztették.) Úgyhogy megtérült a lengyeleknek a kínai lokalizáció költsége: több mint 150 szinkronszínész több mint százezer sort fordított le tízezer munkaóra alatt.
Közben megjelent a Cyberpunk 2077 1.05-ös patche is, ami a GOG tweetje szerint 9 GB-os PC-n (Steamen elvileg kisebb, 4; PlayStation 4-en 17,5), de sok fájlt megváltoztat, így a GOG Galaxy-n ezért 70 GB helyet igényel a frissítés. Ez bizony kikapcsolta a debug parancssort (debug console), így csalni sem lehet (a lengyelek szerint így megakadályoznak olyan funkciókat, amik kiakasztják a játékot, vagy letiltanak néhány küldetést), de több AMD-s processzor cserébe képes mindegyik magját kihasználni. Így kevesebb T-pózolás lehet (Suspected Organized Crime Activity: Just Say No, Gig: Hot Merchandise küldetésekben), a Braindance után most már nem ragadunk külső nézetben, fejetlenül (erről tegnap videó is volt), a képen nem látható robbanásoknak hangja van, és ez csak néhány példa a hibajavításokra.
De ennek a történetnek itt még nincs vége.
Forrás: DualShockers, PCGamer, PCGamer, WCCFTech, Twitter