Új seprű jól seper, új kontroller… gyorsan meghibásodhat – holott az egyik új funkciója pont az érintett alkatrészt használja komolyabban.
Már több mint egy hónapja megjelent a PlayStation 5 Standard Edition és a PlayStation 5 Digital Edition, és a konzolnak volt/van néhány gyerekbetegsége, amikről beszámoltunk azóta. Most ahhoz a listához hozzárakhatunk egy újabb lehetséges problémát. A játékosok (mármint azok, akik szerencsések voltak, és be tudtak szerezni egy PlayStation 5-öt a konzolüzérek által jelentősen megemelt ár nélkül) most arra panaszkodnak, hogy az új konzol mellé járó kontroller, a DualSense is hibázik.
Annak is az adaptív ravaszaival van baj – az egyik illető a Marvel’s Spider-Man: Miles Morales közben érzékelte, hogy az R2 „beszakadt”, amivel laza és nem nagyon reagáló lett ez a ravasz. Mások is azt mondják, hogy idővel egyre kevésbé lesz érzékeny az R2-es ravasz a kontrolleren. Már több mint ezer felhasználó fejezte ki csalódását a DualSense kéretlen extrája miatt, és ez az egész szituáció egy erős dejavunak tűnik.
Az idei év során többször is beszámoltunk a Nintendo Switch-ről, és annak leválasztható kontrollerének, a Joy-Connak a drifteléséről (magától csúszik egy irányba), és abból akkora ügy kerekedett, hogy polgári peres eljárásról is megemlékeztünk, amire a Nintendo kapásból ingyenes javítást ajánlott fel, holott állítólag tervezési hibáról beszélhetünk, és így a nagy N lényegében direkt rövidebbre tervezi a kontroller élettartamát mint az arra képes volna, ugyanis bejut a kontroller belsejébe a por és a kosz, ami minden, csak nem éppen szerencsés.
Remélhetőleg a Sony nem direkt tervezte hibásan a DualSense-et, hogy abból többet vegyünk csak azért, mert túl gyorsan elkopik a technológia. Még túl korai ebből ítélkezni, de ki tudja, ez még gyakoribb hiba is lehet más régiókban is. Még azt sem tudjuk, hogy a Sony-nak egyáltalán tudomása van-e a hibát érzékelő játékosok kommentjeiről. Talán ez is csak egy kezdeti hiba, amiből a cég tanul a később legyártott kontrollerekben.
Forrás: GameRant