Chris Roberts, a Cloud Imperium Games (innentől CIG) alapítója és vezérigazgatója egy terjedelmes levelet közölt a rajongókkal, akik már sok-sok éve várják, hogy a Star Citizen, illetve annak egyjátékos spinoffja, a Squadron 42 végre megjelenjen.
A levélben Roberts sikeresnek nevezte a Star Citizen 2020-as évét, leszámítva az otthoni munkálatokból adódó fejlesztési hátrányos helyzeteket a koronavírus miatt. Négy frissítés jött ki (Alpha 3.9-Alpha 3.12), és mindegyikben masszív újítások érkeztek. 200 országból és territóriumból, összesen 56340 egyedi városból játszották az MMO-t, amibe a több mint 740 ezer játékosból álló játékostábor összesen 26576364 órát (az huszonhat és fél millió volna…) ölt bele.
A Star Citizen új fejlesztési menetrendet kapott, de ebben még felületesen sem említi a CIG, hogy a Squadron 42 megjelenésére mikor is számíthatunk. Roberts ki is emeli, hogy ennek nem is az volt a célja. A negyedéves időszakokban egyszerre fogják megmutatni, hogy a Star Citizenen és a Squadron 42-n milyen munkákat végeztek el, mert túl korai az utóbbinak megjelenési dátumáról (vagy arról, hogy mikor lesz kész…) beszélni, ugyanis – ahogy Roberts korábban is mondta – a „when it’s done” megközelítés elvén majd egyszer elkészülnek vele.
Nem egy dátum elérését tartják célnak, hanem azt, hogy minden technológia és tartalom készen álljon, a játék pedig bugtesztelt és kifinomult legyen – Roberts beismerte, hogy szó sem lehet a fejlesztéssel kapcsolatos kompromisszumokról, mert a szívét-lelkét beleadja a „gyerekeibe”, és nem akar csalódást okozni a csapat tagjainak azzal, hogy kitűz egy megjelenési dátumot, és cserébe több kanyart is levág (=bugos, hibás, félkész termék jelenik meg, ez valamelyest érvényes a Cyberpunk 2077 kurrens-gen konzolos kiadásaira; és a vicc, hogy Roberts maga is megemlíti, hogy több, nagyon is várt játékot látott gyenge lábakon megjelenni…).
Örül annak, hogy egy nagyon támogató közössége van, és hogy olyan fejlesztési modellel rendelkezik a Star Citizen duó, amit az irántuk érdeklő emberek finanszíroznak. Ők nem a negyedéves számokat vagy a nagy karácsonyi rohamot tekintik elsődlegesnek. Ezért pedig nem mutatják nyilvánosan a Squadron 42 játékmenetét. Erről és a megjelenési dátumról csak akkor lesz szó, ha a fejlesztés a célegyenesben van, és a hátralevő időben a CIG képes megfelelő minőségűre felgyúrni a sztárokkal tűzdelt történetet. Ez nem jelenti azt, hogy nem közölnek részleteket az egyjátékos játék (szegmens?) fejlesztéséről – erről havonta fognak jelentéseket közölni.
Csak aztán ne egy Duke Nukem Forever legyen belőle.
Forrás: WCCFTech