Marcus Smith, az Insomniac Games kreatív rendezője nyíltan kimondta: a PlayStation 5 paradigmaváltást eredményezett a stúdióban.
Smith a GamesRadarnak adott interjújában kifejezte, hogy az Insomniac annyira kontrollálhatatlan, mivel több tervezőjüket is keresik a világ minden égtájáról (mert annyira profiknak tekintik őket). Szerencsésnek vélte azt, hogy az elavult „legjobb gyakorlataikat” levesse magáról a stúdió, ha a töltési időkkel kapcsolatos korlátozásokról van szó.
Az új hardver bár többször is csak a grafikai fejlődésekről szó, a PlayStation 5-re történő fejlesztés (és itt most nem éppen a Marvel’s Spider-Man: Miles Moralesre gondolunk, hanem a csak PlayStation 5-re készülő Ratchet & Clank: Rift Apartra) szemléletváltást eredményezett a munkamoráljukban és hozzáállásukban, ugyanis majdnem azonnal betöltődnek a pályák, 3D-s hangdizájnnal próbálkozhatnak, és természetesen a látvány is erősödik. Még nagyon is a konzol életciklusának elején járunk, és Smith szerint még csak a felszínt kapargatják, és ennél még őrültebb dolgokra is képesek lesznek a fejlesztők, így az Insomniac Games is.
Mike Daly, a Ratchet & Clank: Rift Apart rendezője hozzátette, hogy a fegyverek mindig is a franchise élményének kulcspontjaként szolgáltak, és a DualSense-szel még egyedibbé tehetik azok „tulajdonságait”. A haptikus visszajelzést a kontroller hangszórójával együtt használják, így egy fegyver használata egyedi textúrát kap, plusz hihetőbbé válik az elsütése is. A kontroller adottsága hasznos Daly szerint, így könnyen felismerhetőek lesznek a fegyverek még úgy is, hogy azok mindegyike alapjában véve ugyanazzal a vibrációval rendelkeznek.
Daly hozzátette, hogy az adaptív ravaszok révén nem csak egyedibbé tehetik a fegyvereket, hanem extra funkciókat is kapnak azok. A ravasz részleges használatával egyedi módon bevethetővé válnak a puskák, és erre eddig korábban nem volt lehetőségük, mivel a DualShock kontrollerek ravaszain keresztül nem volt módunk visszajelzést adni. Pl. a Burst Pistol pontosan használható, ha a ravaszt félig húzzuk csak be a DualSense-en, de ha teljesen megnyomjuk, elvesztjük a pontosságot, de gyorsabban lőhetünk. Daly szerint sokkal realisztikusabb lett a ravaszokon keresztül bevetni a másodlagos funkciót, mert így nem kell megtanulni ilyen-olyan gombkombinációkat, ennek révén pedig gyorsan harcolhatunk és komolyabb stratégiákat is bevethetünk a kezelhetőség tényezője nélkül is.
A Ratchet & Clank: Rift Apart még nem rendelkezik pontos megjelenési dátummal. Elvileg 2021 első felében jöhet, kizárólag PlayStation 5-re.
Forrás: WCCFTech