Insomniac Games: szemléletváltást hozott magával a PlayStation 5

Marcus Smith, az Insomniac Games kreatív rendezője nyíltan kimondta: a PlayStation 5 paradigmaváltást eredményezett a stúdióban.

Smith a GamesRadarnak adott interjújában kifejezte, hogy az Insomniac annyira kontrollálhatatlan, mivel több tervezőjüket is keresik a világ minden égtájáról (mert annyira profiknak tekintik őket). Szerencsésnek vélte azt, hogy az elavult „legjobb gyakorlataikat” levesse magáról a stúdió, ha a töltési időkkel kapcsolatos korlátozásokról van szó.

Az új hardver bár többször is csak a grafikai fejlődésekről szó, a PlayStation 5-re történő fejlesztés (és itt most nem éppen a Marvel’s Spider-Man: Miles Moralesre gondolunk, hanem a csak PlayStation 5-re készülő Ratchet & Clank: Rift Apartra) szemléletváltást eredményezett a munkamoráljukban és hozzáállásukban, ugyanis majdnem azonnal betöltődnek a pályák, 3D-s hangdizájnnal próbálkozhatnak, és természetesen a látvány is erősödik. Még nagyon is a konzol életciklusának elején járunk, és Smith szerint még csak a felszínt kapargatják, és ennél még őrültebb dolgokra is képesek lesznek a fejlesztők, így az Insomniac Games is.

Mike Daly, a Ratchet & Clank: Rift Apart rendezője hozzátette, hogy a fegyverek mindig is a franchise élményének kulcspontjaként szolgáltak, és a DualSense-szel még egyedibbé tehetik azok „tulajdonságait”. A haptikus visszajelzést a kontroller hangszórójával együtt használják, így egy fegyver használata egyedi textúrát kap, plusz hihetőbbé válik az elsütése is. A kontroller adottsága hasznos Daly szerint, így könnyen felismerhetőek lesznek a fegyverek még úgy is, hogy azok mindegyike alapjában véve ugyanazzal a vibrációval rendelkeznek.

Daly hozzátette, hogy az adaptív ravaszok révén nem csak egyedibbé tehetik a fegyvereket, hanem extra funkciókat is kapnak azok. A ravasz részleges használatával egyedi módon bevethetővé válnak a puskák, és erre eddig korábban nem volt lehetőségük, mivel a DualShock kontrollerek ravaszain keresztül nem volt módunk visszajelzést adni. Pl. a Burst Pistol pontosan használható, ha a ravaszt félig húzzuk csak be a DualSense-en, de ha teljesen megnyomjuk, elvesztjük a pontosságot, de gyorsabban lőhetünk. Daly szerint sokkal realisztikusabb lett a ravaszokon keresztül bevetni a másodlagos funkciót, mert így nem kell megtanulni ilyen-olyan gombkombinációkat, ennek révén pedig gyorsan harcolhatunk és komolyabb stratégiákat is bevethetünk a kezelhetőség tényezője nélkül is.

A Ratchet & Clank: Rift Apart még nem rendelkezik pontos megjelenési dátummal. Elvileg 2021 első felében jöhet, kizárólag PlayStation 5-re.

Forrás: WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu