LIMBO. INSIDE. Ezek révén ismerhetjük a Playdeadet, amiről tényleg nyugodt szívvel ki lehet jelenteni: ők ritkán szólalnak meg, de akkor emlékezetes mondanivalójuk van.
A LIMBO 2010-ben jelent meg. Ezt az INSIDE 2016-ban követte. Úgyhogy ők nem nagyon készítenek évente játékokat, és a harmadik projektjükről olyan sokat nem is közölt a csapat. Csakhogy most a Twitteren olvashatjuk, hogy a stúdió álláshirdetése konkretizálta: a következő játékuk „egy külső nézetes, nyílt világú sci-fi kaland” lesz. Ezt még amúgy 2018-ban mutatták be, és már akkor is azt állította a dán stúdió, hogy külső nézetes alkotáson tevékenykednek, ami az előző két 2D-s platformerüknél „nyíltabb” lesz, és később a sci-fi látványvilágot is megerősítette a Playdead.
Aztán a stúdió eltűnt, de közben ez a játék – amit amúgy hivatalosan még le sem lepleztek! – készült lassan, de biztosan. Az új álláshirdetés révén pedig egy új koncepciós rajz is a nyilvánosság elé került, ezt lent meg is lehet tekinteni. Amúgy becsüljük a stúdió mentalitását: ők elutasítják a crunchot, az erőltetett menetet, hogy X határidőket tartsanak. Ehelyett inkább a maguk tempóját követik, így pedig az eredmény is jobb lehet (eddig kettőből kettő sikeres címük volt, szerintünk ez jó arány…). Egy másik álláshirdetésben megemlítik, hogy ötven kreatív profiból áll a csapatuk, és a megközelítésük a fixált határidők betartását elutasítja. Inkább olyan embereket keresnek, akik szeretnek a saját tempójukban dolgozni egy barátságos, együttműködő környezetben…
A harmadik Playdead játék Unreal Engine-en fut majd (talán még Unreal Engine 4 lesz ez, de elvileg idén nyáron a Fortnite lesz az első hivatalos játék, ami átvált a fantasztikusnak ígérkező Unreal Engine 5-re…), és az Epic Gamesszel kötött megállapodás révén már kiadójuk is van, ami anyagilag és technológiailag is támogatja a dán csapatot, ami eközben a függetlenségét és a kreatív szabadságát is megőrizheti, miközben a költségeken (fizetések, gyártás, minőségellenőrzés, marketing) spórolhat.
Forrás: PSL