A VR nem kizárólag „egy játékos” szórakozási forma lehet, ugyanis a cégnek van egy elképzelése.
Az IGN bukkant rá a szabadalomra, amit a Sony az amerikai szabadalmi hivatalnál (USPTO) védetett le. A lenti ábra talán valamelyest kifejezi, hogy mire is gondoljunk. Tehát egy VR-felhasználó (és itt joggal feltételezhetjük, hogy a PlayStation VR második generációs modelljéről lehet szó, mert a Sony első VR-headsete már több mint 4 éves, és az alapból nem működik a PlayStation 5-tel) üzeneteket kap a kijelzőn. Innen értesülhet arról, hogy a nézők (itt a vele egy szobában tartózkodó személyekre kell gondolni…) szavazhatnak az erre használható eszközzel, ami valószínűleg egy sima mobiltelefon lehet. (A PlayLink játékok is igénybe vették a mobilokat, nem lenne butaság erre gondolni.) A Sony szerint ezzel a virtuális valóság műfaja kiterjedhet a nézői inputok, visszajelzések révén, ugyanis ezzel a játékos játékélménye is megváltozhat akár olyan módon, ahogy ő erre nem számítana.
Ez pedig a közösségi videojáték gondolatköré kanyarítható vissza. Ilyen volt a PlayLink is a PlayStation 4-en (és itt joggal feltehetjük a kérdést: a Sony mikor fog erre visszatérni a PlayStation 5-ön?), és talán visszamehetünk a Nintendo Wii-ig, ami mainstream konzol volt (mondjuk a PS2-nél kevesebb fogyott belőle), de akár a Nintendo 64-ig is visszatekerhetjük az idő kerekét, ugyanis mondjuk a Mario Party-sorozat már a nevében is kihangsúlyozta: partijáték volt, és már ott is keresztbe lehetett tenni a többieknek egy-két tárgy segítségével.
Itt azért meg kell említenünk, hogy nem minden szabadalom valósul meg, így nem biztos, hogy a Sony védjegye végül alkalmazásra kerül a PlayStation VR következő modelljén, amit ne is tagadjunk: készül az, mert elvégre maga a cég is mondta, hogy nem fogják ignorálni a virtuális valóságot, és az új vashoz egy új VR-headset is kelleni fog. Csak idő kérdése.
Persze nem biztos az sem, hogy ettől mainstream lesz a technológia, de Róma sem egy nap alatt épült fel…
Forrás: PSL