Megjelenési dátumot kapott az első három Mass Effect újrakiadása, és régi engine-en jön majd a trió…
Az Electronic Arts és a BioWare bejelentette, hogy tavasz végén jön a Mass Effect: Legendary Edition, amiben a teljes egyjátékos tartalom mellett több mint 40 DLC lesz (nem soroljuk fel… de azt kiemeljük, hogy a Mass Effect 3: Extended Cut befejezése lesz a kánon, hivatalos vég). A karaktermodellek remasterelésen estek át, több tízezerszer nagyobb felbontásúak lesznek a textúrák, a shaderek és a videóeffektek is javulnak, a megvilágítás is módosult (talán kárára – érdemes a lenti 7. és 8. képet megnézni… a nyolcadik a felújított), és többek között a dinamikus árnyékok is egy komolyabb vizuális élményt valósítanak meg.
Az első részben részletesebb világra is számíthatunk, így például Eden Prime, Ilos és Feros is „mélyebb” hatást fog kelteni. A kezelőfelületek mellett a felhasználói élményt is átfaragták, továbbá a harc pedig a módosított célzás, parancsosztás (és az ezzel kapcsolatos mesterséges intelligencia), a javított Mako-kezelés és a kameraállások miatt szintén másnak fog hatni mint már több mint 13 éve. Egyesített karakteralkotás lesz mind a három epizódban, és részletesebb haj-, smink-, és bőrszínopciókat kapunk itt. A Mass Effect 3-ban felbukkant női Shepard parancsnok az első két részben is alapbeállításként fog szerepelni.
A három részt egy launcherből indíthatjuk, PC-n pedig nagy képfrissítési rátákat is támogatni fog a trilógia. A Favor Quality a felbontást, a Favor Framerate opció pedig az FPS-t helyezi előtérbe konzolokon. PC-n natív kontroller-, és 21:9 képarány-támogatással is számolhatunk, és a DX11-támogatás is meg lett erősítve. (Nem DX12, és mindjárt ki is térünk rá, hogy miért!)
Mac Walters, a Mass Effect: Legendary Edition rendezője az IGN-nek elárulta, hogy miért kevesebb a trilógia felújítása egy remake-nél, de miért több mint egy alap remaster. Gyorsan felismerték, hogy ha remake-kel számoltak volna, alapvetően megváltoztatták volna a sorozat érzését és játékmenetét. Az Unreal Engine 3-ban használt Kismit scriptnyelvet nem lehet átmásolni és beilleszteni az Unreal Engine 4-be, így minden pillanatot és jelenetet újra kellett volna készíteni, ezzel pedig a sorozat lelke is odaveszett volna.
Walter hozzátette, hogy elképzelte, amint a BioWare az első rész varázsát próbálná a BioWare újraalkotni, és ha egy jelenetet megváltoztattak volna, akkor jött volna a kérdés, hogy a párbeszédbe miért nem nyúlnak bele, miért nem cserélik le a kérdéses színészt, és itt is csak az lett volna, hogy az eredeti Mass Effect varázsa elveszne az átszabás, átdolgozás folyamata során.
A PCGameren pedig olvashatjuk, hogy a Mass Effect 3-ból teljesen kivették a multiplayert. Megnézték, hogy mi kellett volna nekik ennek kivitelezéséhez, mi kellett volna a cross-playhez, de ehhez sok erőfeszítés kellett volna, mintha a teljes első Mass Effect-et egy újabb szintre emelhessék. Az összpontosítás az egyjátékos élményre ment, emiatt meg kellett húzni valahol a vonalat, és bár ő imádja a Mass Effect 3 multiplayerét, szerinte a Mass Effect: Legendary Edition jobban képviseli a teljes trilógiát, hiszen az egyjátékos elemekre több erőfeszítésük ment.
A Mass Effect: Legendary Edition május 14-én érkezik PlayStation 4-re, Xbox One-ra, és PC-re (Steam, Origin). Nem zárták ki az esetleg Switch portot a későbbiekben.
Forrás: Gematsu, WCCFTech, PCGamer