A játékot először már egy tucat éve bejelentették – ez még inkább csavar a történeten.
Szóval az Atomic Games volt először az, ami 2009-ben bejelentette a Six Days in Fallujah-t, ami egy belső nézetes, taktikai lövöldözős játék lett volna. A játék megtörtént eseményeken alapul – Fallujah egy iraki város, amit 2004 végén foglaltak el az amerikaiak vezényletével -, és a Victura fogja majd kiadni a Highwire Games alkotását PC-n (Steam) és „konzolokon” (erről még nem tudjuk pontosan a további részleteket). A csapatból korábban sokan a Halo és a Destiny IP-ken dolgoztak.
Eddie Garcia, aki anno tengerész őrmesterként megsebesült a harcok során, azt mondja, hogy néha az igazság megértéséhez arra van szükség, hogy mi magunk élhessük át a valóságot. Szerinte a háború tele van bizonytalansággal és nehéz döntésekkel, amiket nem lehet csak a TV-t nézve átélni. A videojátékok segítenek megérteni a valódi eseményeket, és olyan módon, ahogy erre más média nem képes. Garcia volt az, aki a Six Days in Fallujah koncepciójával előállt még 2005-ben.
A Victura vezérigazgatója, Peter Tamte szerint nehéz a harcokat megérteni úgy, hogy kamu dolgokat valótlan helyeken művelnek a nem valódi karakterek (azaz színészkedés az egész). Ez a generáció megmutatta Irakban, hogy áldozatot vállaltak és bátrak voltak – most pedig megoszthatják velünk egy új módon a század eddigi legfontosabb eseményét. Szerinte ideje a videojátékokról szóló elavult sztereotípiákon túllépni.
A Victura sajtóközleménye szerint a Fallujahért zajló második csata 2004-ben az Al Qaeda ellen zajlott, mert átvették a város felett a hatalmat, és a nyugati erők számára 1968 (Vietnám) óta ez volt az egyik legsúlyosabb katonai ütközet. Az Atomic Games 2009-ben jelentette be a projektet, de az eredeti kiadó magára hagyta az egészet, mert nem bízott abban, hogy egy videojáték valós eseményeken alapuló, súlyos témákat feldolgozó alkotás lehessen. A Victurát 2016-ban alapította Tamte, aki korábban az Atomic Games vezérigazgatója volt, és az volt a célja, hogy a Six Day in Fallujah-t új formában elhozza a játékosoknak. Utána pedig más, valós eseményeken történő játékok megvalósítása lesz a cél.
A frontvonalban harcoló tengerészekkel és katonákkal közösen dolgoznak a játékon. Több mint három évet töltött a Victura és a Highwire, hogy egyedi technológiákat és játékmechanizmusokat hozzanak létre – ezekkel sokkal közelebb juthatunk a modern harcok bizonytalanságához és taktikájához, mint eddig bármikor. Több mint 100 tengerész, katona és iraki civil élményeit dolgozták fel a második Fallujahért zajló harcokból. A személyes történeteket, fotókat és videókat mind felhasználták, és a játékmenet révén ezek kirajzolódnak. A cél az, hogy az eddigi leghitelesebb katonai lövöldözős játék jöhessen létre.
A Six Days In Fallujah idén jön Steamre és konzolokra. További részleteket a következő hetek során hallhatunk róla.
Forrás: Gematsu