Feltehetőleg itt is már menni fog az élő szolgáltatásos, gyémántos/érmés rendszer, amit az olasz fejlesztő tavaly, a MotoGP 20 megjelenések napján engedett útjára.
A MotoGP 21-ben új menedzselő karriermódot kapunk, ahol a legjobb csapatot kell felépítenünk, és a motorunkat is testre kell szabnunk. (Tehát átvették azt, amit a WRC-sorozattal csinál a Kylotonn.) A személyes menedzser a legjobb szerződéseket keresi, a fő mérnök több fejlesztési pontot adhat (ezeket hetente, és a szabadedzések után szerezzük – itt meg a F1-ből és a már hivatalosan is az Electronic Arts alá tartozó Codemasterstől emelték át a koncepciót), az adatelemző pedig kiegyensúlyozza, hogy miként fejlesszük a motorunkat. Junior csapatot is kezelhetünk, ha ehhez van kedvünk. Aztán a technikáért felelős rendező a kutatási részleget felügyeli (a motorunk erejét, az aerodinamikát, a vázat, és az elektronikus funkciókat tuningolhatjuk; a legutóbbin belül a kipörgésgátlót, a féket, a talajtól való elrugaszkodás gátlását és a motorszoftvert lehet tuningolni). A sisak, a motor festése, az overallunk, a matricánk, és a versenyzői számunk is testre szabható lesz.
A motoron nem fogunk azonnal ott ülni, miután zakóztunk (végül is csak 7-8 éve mondjuk ezt!), hanem nekünk kell ismét ráülni. A fék hőmérsékletét is figyelnünk kell – ha túl meleg/hideg lesz, kevésbé lesz hatékony. A MotoGP-ben már használt hosszú körös büntetési rendszer is a játék része lesz, így már nem csak utólag adnak hozzá pár tizedmásodpercet az időnkhöz, mint eddig. A motor felfüggesztésének rendszerébe is belenyúltak, hogy szimulátorosabb legyen.
A PlayStation 5-ön és az Xbox Series X-en dinamikus felbontással akár 4K-ben játszhatunk 60 FPS frame rate-tel, és a megvilágítás révén a valódi versenyekhez hasonló környezetet ígér a Milestone. A töltési idők csökkentek, online pedig akár 22-en is egymásnak eshetünk (ez biztos nem lesz ott az előző generációs konzolokon). A PlayStation 5 esetében a DualSense adaptív ravaszai és haptikus visszajelzését is alkalmazza. Aztán a forradalminak nevezett mesterséges intelligencia a maga gépi tanulásával új szintre lépett, hogy így gyorsabb, okosabb és pontosabb ellenfelek legyenek (remélhetőleg kevesebb felökleléssel). És a végén az élő szolgáltatásos (live service) kommentet is elejtik. Ezt pontosan lefordítva idézzük: „A MotoGP 21 nagyobb és jobb lesz a hónapok során, köszönhetően az új tartalmaknak, amik patchek révén érkeznek. Az első nap csak a verseny kezdete lesz!”
A MotoGP 21 április 22-én jön PlayStation 5-re, Xbox Seriesre, PC-re (ezen belül is az Epic Games Store mellett Steamen), PlayStation 4-re, Xbox One-ra és Nintendo Switch-re. Vajon most is simán át lehet majd hajtani a pályák mentén levő polisztirén reklámtáblákon?
Forrás: Gematsu