Gaia: az EA Motive next-gen akciójátékának is befellegzett! [VIDEO]

Nos, ez biztosan olyasmi, ami hirtelen nem rémlik – pedig állítólag ez a projekt is repült a kukába, egyenesen a BioWare Anthem Nextje mellé…

Pletyka szintjén korábban már beszámoltunk arról, hogy állítólag az Anthem új verziója nem fog megvalósulni, aztán a hét folyamán hivatalos lett, hogy a BioWare inkább a Dragon Age 4 fejlesztésére törekszik, és még azt is hallhattuk, hogy a játék már a harmadik koncepciónak áll neki, ugyanis először átszabták monetizációközpontúra (multiplayer, élő szolgáltatás), de most ismét egyjátékos alkotás lesz. Elvileg.

A Bloombergen viszont erről a játékról is olvashatunk, amit a lenti videóban már megmutatott az Electronic Arts. (Ha esetleg nem ott kezdődne, ahová állítottuk, 59 másodpercre kell tekerni.)

A Gaia egy Assassin’s Creed-szerű akciójáték lett volna, amin az Electronic Arts Motive stúdiója 2015-ben kezdett dolgozni. Assassin’s Creed? Igen, és nem is véletlenül: miután a Ubisoftnál dolgozott, és mielőtt a Google Stadia Games & Entertainmenthez (SG&E) ment volna, Jade Raymond épp ezt a stúdiót vezette, és az Assassin’s Creed „alapkő-letételénél” is ott volt. Ez az új IP nagyobb hangsúlyt fektetett volna a nyílt világra és az egyjátékos játékmenetre a multiplayerrel szemben.

Csakhogy 2017-ben a BioWare Montrealnak kongott a harang, mivel a Mass Effect: Andromeda nem hozta a várt eredményeket. Az ottani stáb átment a Motive-hoz, ahol a teamet kettébontották. Az egyik térfél a Star Wars: Battlefront II-n dolgozott, a másik fele pedig a Gaia munkálataival foglalkozott. Csakhogy a Battlefront II kreatív vezetősége is a Motive hajójára ugrott, ami viszont összetűzéseket eredményezett. Így a Gaia magasabb beosztású rendezői az Electronic Artstól a Ubisofthoz igazoltak át. (Ne feledjük, Montrealról van szó – úgyhogy ez a francia kiadónak valamelyest hazai pálya…)

Ezzel a Gaia átesett egy rebooton. Aztán Raymond is ment az SG&E-hez (szintén Montrealban…), de közben a fejlesztés haladt, igaz, a közönség sokat nem látott belőle. A bemutató konkrétan abból a néhány másodpercből állt a tavalyi EA Play Live-on, amit pár bekezdéssel lejebb mutattunk. Egy „nagyratörő, innovatív, új játék, ami a hatalmat és a kreativitást a kezeidbe helyezi; egy olyan élmény, ami a next-gen technológia nélkül lehetetlen lenne” jellemzést kapott a videóban. Csakhogy már ott is látható volt: ez a játék még elég messze volt a célvonaltól.

A Bloomberg forrásai szerint a játék rebootolása volt az egyik indok a törlés mögött, és ez vezethetett az Anthem Next elkaszálásához is. A Motive így folytatja a Star Wars: Squadrons frissítései mellett a további, még be sem jelentett címek készítését… úgyhogy a Gaia élt hat évet, megjelenés nélkül.

Forrás: PSL

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu