A procedurális alkotás (amit például a No Man’s Sky is használ) révén nem leszünk képesek „betanulni” a pályákat.
Új videót kapott a 2009-ben felbukkant, majd a Konami által dobott, és így végül meg nem valósult játék, ami az egyik legvéresebb iraki csatát dolgozza fel. A Victura (a kiadó, aminek vezetője ugyanaz a Peter Tamte, aki korábban az Atomic Games vezetője volt – eredetileg ők dolgoztak a játékon) és a Highwire Games már több mint három éve dolgozott a procedurális alkotás technológiáján, és így teljes épületeket és városelemeket képes létrehozni, emellé pedig dinamikus mesterséges intelligencia és hang is járul.
Jaime Griesemer, a Six Days in Fallujah kreatív rendezője szerint a tengerészek elmondták nekik, hogy ők sem tudták, mi várhat rájuk a következő ajtó mögött. A videojátékokban viszont újra és újra ugyanazokat a pályákat játsszuk. A tényleges harccal szemben már az is jelentősen megváltoztatja a játékban a harccal kapcsolatos megközelítést, ha ismerjük az épület tervrajzát.
Adam Banotai őrmester (aki pedig Fallujahban egy alakulatot épületről épületre vezetett a harcok során) hozzátette, hogy kamu a térképek megtanulása. Egy ismeretlen épület vagy környezet „kipucolását” rémesnek tartja, mert nem tudjuk, mi vár ránk legközelebb, és ez volt az egyik ok amiatt, hogy olyan sok halálos áldozatuk volt. Tamte pedig a procedurális építkezésről azt mondta, hogy még a játéktervező sem tudja így, hogy a Six Days in Fallujah-ban mi is fog történni. És ezt a bizonytalanságot a való életben is használt katonai taktikákkal lehet áthidalni, mintha tényleg ott volnánk.
A rendszerigények is befutottak a Steamről:
Minimum rendszerigény:
- Operációs rendszer: Windows 10 x64
- Processzor: Intel Core i3 (nem részletezték) vagy AMD FX-6300, vagy jobb
- Videókártya: Nvidia GeForce GTX 970 vagy AMD Radeon R9 390/580, vagy jobb
- DirectX: DX11
Ajánlott rendszerigény:
- Operációs rendszer: Windows 10 x64
- Processzor: Intel Core i7-8700 vagy AMD Ryzen 7 1800X, vagy jobb
- Videókártya: Nvidia GeForce GTX 1080 vagy AMD Radeon Vega 64, vagy jobb (és itt nem írtak utána DX-et… érdekes)
A Six Days in Fallujahban továbbra is az amerikai hadsereg élményeire koncentrálnak a PSL szerint a játékmenetet bemutató videóban (lásd második videó). Az ígéretek szerint a játék koncentrálni fog egy iraki apára, aki a családjának elmenekülésében segítene, de ebben a videóban ezt egy másodpercig sem látjuk. Emiatt pedig még kérdéses, hogy vajon mennyire nem vállalja be a Highwire és a Victura azt, hogy az amerikai hadsereget ebben az esetben rosszfiúkként kell feltüntetni. (Erről korábban szó volt.)
A Six Days in Fallujah valamikor idén fog megjelenni PC-re és „konzolokra”.