A Techland saját bevallása szerint már jó ideje tesztelik a Dying Light 2 2013-as konzolokra (és azok néhány évvel később felfrissített, erősebb kiadásaira) szánt verzióját. Ezzel talán nem esnek abba a verembe, amibe a CD Projekt RED zuhant a Cyberpunk 2077-tel…
A WCCFTech interjút készített a lengyel stábbal, és itt Tomasz Szałkowszki, a renderelésért felelős rendező elárulta, hogy a Techlandnek a „fő” konzolok számítanak fő prioritással rendelkező hardvernek. Mindent megtesznek, hogy a Dying Light 2 minősége a PlayStation 4-en és az Xbox One-on (alapmodelleken) jó legyen, és a tesztelést itt hamarabb elkezdték a régebbi masinákon, mint más játékaik esetében. Ez kötődik az engine-nel kapcsolatos változásokhoz és a nagyratörő tervekhez, hogy a Dying Light első részével összevetve még nagyobb és összetettebb alkotást tehessenek a közönség elé.
Ez viszont nem jelenti automatikusan azt, hogy a Techland figyelmen kívül hagyná a PlayStation 5-öt és az Xbox Series duót. Ezeket Szałkowszki remek eszközöknek tekinti, ugyanis az input/output sávszélességben és a processzor teljesítményében jelentős előrelépés figyelhető meg. Szerinte – ahogy minden generáció elején – itt is még időre lesz szükségük, hogy megtanulják az új hardverből a legtöbbet kihozni. (Ez az exkluzív címek esetében is így van, mindegy, hogy melyik konzolgyártót nézzük.) Azt tervezik, hogy választhassunk a grafikai minőség (ray tracing), a teljesítmény (60+ FPS) és a 4K felbontás között. A teljesítményen dolgoznak épp, emiatt többet nem mondhat, de igyekeznek mindent belezsúfolni a next-gen kiadásba.
A PC-s verzióban az Nvidia RTX videókártyái révén lesz ray tracing, de Szałkowszki elárulta, milyen további effektekre számíthatunk: az árnyékok, a fény tükröződése a zseblámpánkból, ilyesmi biztosan lesz, és a Techland az Nvidiával az effektek bővítésén dolgozik. A sugárkövetést jó technológiának tartja, és tervezgetnek új lehetőségeket is a DirectX 12 Ultimate révén (pl. változó rátájú shading – VRS), de a mesh alapú shaderek inkább a Dying Light 2 utáni projekthez lesznek jók. A Dying Light 2 jó ideig lesz fejlesztés alatt, így a kutatásuk eredménye a megjelenés után is felüti a fejét, mert a minőség javulni fog. (Azaz később látványában is fejlődhet, ahogy bővítik tartalmában is – utóbbit az első résznél már elkövették.)
A Dying Light 2 talán idén meg fog jelenni PlayStation 5-re, Xbox Seriesre, PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra.
Forrás: WCCFTech