Állítólag a Sony Interactive Entertainment Santa Monica is fejlesztette az iraki háborúk egyik legvéresebb eseményét feldolgozó játékot…
A Six Days In Fallujah eléggé megosztó volt az eredeti, 2009-es bejelentéskor is, de idén is felkavarta az állóvizet. Most is így tett: David Jaffe, a God of War és a Twisted Metal alkotója erről is beszélgetett John Garvinnal, a Days Gone kreatív rendezőjével. Jaffe elég váratlanul kihúzta a szőnyeget alólunk azzal a kérdéssel, hogy „Tudtad, hogy a Six Days in Fallujah tényleg a Sony Santa Monicában készült egy ideig?” Erre Garvin azt válaszolta, hogy ő ott is volt a megbeszélésen, amikor a Sony zöld utat adott a játéknak.
Jaffe szerint bármikor abba az irányba fordultak, hogy a játék igazán egy valódi betekintést adjon, a cégek azt mondták, hogy köszönik, de ebből nem nagyon kérnek. Erre Garvinnak egy teljesen jogos válasza volt: egy olyan játékipari klímában vagyunk, ahol szó szerint az aknák között kell manővereznünk. (Itt értelemszerűen a botrányos témákra gondolt.)
Ez pedig abszolút nagy meglepetés: eddig fogalmunk sem volt arról, hogy a Sony Interactive Entertainmentnek ilyen mértékben köze lett volna a Six Days in Fallujah-hoz! De végül a hallottak alapján a Sony úgy határozott, hogy inkább nem dolgozik ezen a projekten, mert beállt a többi cég mögé (ők is azért utasították el a játékot, mert a háború valódi arcát kívánták megmutatni benne). Most viszont a Victura fogja kiadni a Highwire Games fejlesztésében, de persze még kérdéses, hogy milyen fogadtatással jut el a boltok polcaira (már ha eljut!) a második fallujah-i csatát feldolgozó alkotás, amiben elvileg az iraki civileknek is nagyobb szerepe lesz, de erre még nem láttunk bizonyítékot.
A Six Days In Fallujah valamikor idén fog megjelenni PC-n (Steamen) és konzolokon (még kérdéses, hogy pontosan hol is).
Forrás: PSU