Az Oculus (azaz a Facebook) további részleteket közölt a Resident Evil 4 sokadik, ám virtuális valóság tekintetében első portjáról.
A játékot még a múlt héten jelentették be, és most az Oculus Studios (ami amúgy a Capcommal és az Armature Studioval közösen dolgozik Leon S. Kennedy európai virtuális kalandján) a weboldalán elárult pár érdekességet arról, hogy mire is számíthatunk az Oculus Quest 2-exkluzív átiratról. Az első legnagyobb játékmenetbeli változtatást talán le sem kell írnunk, de azért megtesszük.
A Resident Evil 4 VR nem külső nézetet használ (az furcsa is lenne…), hanem belső nézetet alkalmaz. Ezzel a Facebook szerint a feszültséget jobban tudják a virtuális valóságon keresztül érzékeltetni. Szóval Leon (és ha nem nagyon nyúlnak bele a játék történetébe, akkor kis ideig Ashley…) szemszögéből látjuk a történéseket, és a Touch kontrollerekkel egy, a konzolokhoz és PC-hez képest alapvetően új módon léphetünk interakcióba a világgal.
A fegyvereket és a tárgyakat újragyúrták fizikai objektumokká, így azokat fel lehet szedni. A fegyverváltás is módosulni fog: nem fogunk a menüben váltani, hanem ehelyett Leon testéről szedhetjük le azt, amire éppen szükségünk van. A másik fontos újítás a fegyverekkel az, hogy Leon egyszerre két fegyvert is bevethet, értelemszerűen kezenként egyet. Hiába, már nem az a zöldfülű figura, ami a Resident Evil 2-ben volt…
Az analóg karokkal mozgunk, de az Armature egy teljes felsőtest riget adott Leon karakterére, hogy a mozgást képesek legyenek a kétkezes interakcióval és a Touch kontrollerekkel megfelelően integrálni. A teleportálás is támogatott, de a szobákon belül is mozoghatunk, így rajtunk áll, hogy miként fedezzük fel a területet. A sok kényelmi opció segítségével akár ülve is játszhatunk.
Az Armature az alapjátékból átemelt néhány fő elemeket, de a művészeti stílus kapott egy kis remastert, ugyanis több mint 4500 textúrát festettek újra, vagy megnövelték a felbontásukat. A karakteranimációkat átportolták az Unreal Engine 4-re, de nem módosítottak rajtuk, a jelenetek pedig mind eredeti formátumúak lesznek. (Akkor ebből adódóan előttünk álló „vászon” lesz mindegyik jelenet…? Az nem valami profi.)
A Resident Evil 4 VR valamikor idén jelenik meg Oculus Quest 2-re.
Forrás: Gematsu