Miután decemberben botrányosan félkészen jutott el a boltokba a CD Projekt RED (innentől csak CDPR) belső nézetes kalandja, nem tűnt úgy, hogy ennyire kevesen élnek a cég által felajánlott visszatérítési ajánlattal…
A CD Projekt (CDP) vezetősége egy pénzügyi jelentés során közölte, hogy a cég által indított Help Me Refund programra 8,46 millió lengyel zloty-t (kb. 674,7 millió forintot) költött, és ebbe beleszámolták a kezelési költségeket, mert szerte a világból jöttek igények a pénzvisszatérítésre. Erre aztán a konferenciahívás során gyorsan jött egy kérdés, hogy ez hány példányt takar. A válasz meglepő: kb. 30 ezer. Ezt nem írtuk el: tényleg harmincezer!
Igaz, a CDP befektetői kapcsolatokért felelős szóvivője a Gamesindustry-nak azt mondta, hogy ez csak az ő programjukra vonatkozik (és így emailben felkeresték a lengyeleket). A bolti, PlayStation Store-os, Microsoft Store-os visszatérítések ebbe nem számítanak bele. Mike Futter, egy pénzügyi elemző szerint a cég 51,2 millió dollárt (15,43 milliárd forintot) költött a pénzvisszatérítésre. Ouch.
Ehhez adjuk hozzá, hogy 2020 végével bezárólag 13,7 millió példányban vásároltuk meg a Cyberpunk 2077-et. A CDP vezetősége kiemelte, hogy az értékesítési görbe szokatlan itt, ugyanis a játék továbbra sem vásárolható meg a PlayStation Store-ról, miután a minőségre hivatkozva a Sony lerúgta onnan a CDPR termékét. Így pedig lehet, hogy néhányan más platformokon (értelemszerűen Xbox, PC) húzták be ekkor a december 10-én elstartolt játékot, aminek 1,2 milliárd zloty (95,67 milliárd forint) volt a költségvetése. Az értékesítések 56%-a PC-n és Google Stadián történt. A PlayStation 4 28%, az Xbox One 17%-ot tett ki. A PC-n az értékesítések közel 10%-át a CDP tulajdonában levő DRM-mentes bolt, a GOG tette ki. A 344 millió zloty (27,42 milliárd forint) forgalomból 20,7 millió zloty (1,65 milliárd forint) nettó profit jött össze.
Végül a februári ransomware kibertámadásokról azt mondták, hogy egy külsős program segítségével történt ez meg, így nem a hálózat biztonságának feltörése révén támadták meg a CDPR szervereit. A legnagyobb hatás annyi volt, hogy 2-3 heti munka veszett kárba, miközben az érintett szegmenseket ismét működőképessé tették a hálózaton.
Forrás: Gamesindustry, JVL