Az Epic Games vs. Apple perből érkező dokumentumok egyre hajmeresztőbb dolgokra vetnek fényt.
Pár évvel ezelőtt Gio Corsi volt a Sony embere, aki a fejlesztőkkel tartotta a kapcsolatot. Őt kereste meg az Epic Games a cross-play ötletével (és itt 2018-ig kellett várni, mielőtt a Sony beadta volna a derekát), és Corsi gyorsan elüldözte Tim Sweeneyéket, mert még senki sem magyarázta el megfelelően, hogy a PlayStation üzlete miként lendülhetne fel a cross-play segítségével. Ezt a párbeszédet a The Verge-nek író Tom Warren fedezte fel.
Az első emailben a Sony három éve írta az Epic Gamesnek, hogy nem támogatja a Fortnite cross-play koncepcióját, hiába vetette fel a cég, hogy mindent megtenne azért, hogy a Sony-t hősként ábrázolja az ügyben. (Tehát pozitív PR-t kapott volna a Sony, ha beleegyezik.) De ezzel egy időben a Sony egy cross-play jövedelemeloszlási rendszert vetett fel. A lényege ennek az volna, hogy ha egy cross-play játéknak legalább 85%-nyi jövedelme a PlayStation platform(ok)ról származik, akkor nem kellene a fejlesztőknek plusz pénzt fizetni a Sony-nak a privilégiumért. Viszont, ha az arány 85% alá megy, akkor nyitni kell a pénztárcát. Ez pedig… nos, eléggé vagány elképzelés „a kékektől”. A Warren által linkelt email szerint ez a javaslat révén a Sony kézhez kaphatná a kieső jövedelmet, amit a cross-play engedélyezése révén enged el.
A javaslat szerint havonta kellett volna információt szolgáltatni a Sony-nak, így ebből a cég tudná, hogy a jövedelemből mennyi jön be a PlayStation Networkön. A PSN Revenue Share mellett a játékosok PlayStation 4-es százalékát is beküldték volna. Az elképzelés szerint régiónként (Európa, Észak+Közép+Dél-Amerika, Európa, Japán, Ázsia) lett volna ez a bontás, és 30 napon belül kellett volna perkálni a Sony-nak, viszont csak akkortól, ha egy játék több mint fél millió dollárt (150 millió forintot) szed össze a Sony hálózatán 12 hónap alatt. Ezt pedig ugye a nagyobb fejlesztők/kiadók pillanatok alatt átlépnék… és esélyes, hogy nem maradt javaslat szintjén az egész. Sweeney szerint a Sony-nak fizetnek is, nem is keveset…
Eközben a Sony azért másfelé is tapogatózik: Jim Ryan, a Sony Interactive Entertainment elnök-vezérigazgatója bejelentette, hogy partneri kapcsolatot létesítettek a Discorddal, így a chatelésre használt programot 2022-re integrálni fogják a PlayStation Networkbe. Persze azért itt meg kell szarkasztikusan kérdeznünk, hogy az NSFW (18+) tartalmakat kínáló szervereket mikor kezdik el cenzúrázni…
Forrás: WCCFTech, PSL, Gematsu, Gameblog