Miután a Sony Interactive Entertainment (SIE) Japan Studio összeomlott (teljesen érthetetlen módon), azért kellett valami japán fejlesztési helyszín a cégnek. Ez lenne a Team Asobi, ami eddig az Astro Bot-sorozaton dolgozott.
A SIE a PlayStation Blogon mutatta be a csapatot, amiről Nicolas Doucet, a stúdióigazgató és kreatív rendezője beszélt. Az Astro’s Playroom megjelenése után (ez alapból mindegyik PlayStation 5-ön ott van) a Team Asobi növekedésnek indult, és már alig várja a következő fejezetet. Itt meg akarta köszönni a PlayStation-rajongók támogatását, miután Astro a DualSense kontrollerrel együtt startolt el a PlayStation 5-ön.
A növekedés ellenére a cél megmaradt: „a PlayStation-varázslat” elhozása az innováció és az örömkeltés mellett olyan játékokkal, amik színeszek, szórakoztatóak és mindegyik korosztályt tudják szórakoztatni. Ezért van egy új logójuk, ami lentebb megtekinthető. A későbbi játékaikban felbukkanó logót az ihlette meg, amit a Team Asobi jelent a csapat számára. A veterán PlaYStation-rajongók régebbi dolgokat is felismerhetnek benne. Elindították a Twitter és Instagram fiókjukat is.
Ezután Doucet elmesélte, hogy a Team Asobi 2012-ben jött össze, és akkor a PlayStation 4-hez techdemókat készítettek. Akkor még nevük sem volt, és olyasmit akartak, ami a remek játékmenetre emlékeztetik őket (hiszen ez a legfontosabb mindegyik játékban). Japánul az asobu szó jelentése „játszani”, és ezért döntöttek az Asobi mellett, mert ez jól is hangzik, így rájuk is ragadt ez az elnevezés. 2018-ban létrehozták az Astro Bot: Rescue Missiont (PlayStation VR), és időközben a PlayStation Studios legújabb belsős csapatává váltak. A kvintesszenciájuk szerint a játékmenet okozta öröm a legfontosabb, legyen szó a pixelpontos karakterkezelésről, az új kontroller adta lehetőségekről, vagy a humoros animációkról, amit minden sarokba eldugtak.
A Team Asobi központja Tokió, és a csapat többségében japán fejlesztőkből áll, de vannak ott az Egyesült Királyságból, Németországból, Franciaországból, Dél-Koreából, Spanyolországból és Kolumbiából származó egyének is. Ezért is fontos nekik az univerzális játékok megteremtése, de mindannyian odavannak a japán kultúráért, a videojátékos örökségéért, az évszakokért, illetve a sok (néha őrült) találmány is a kedvencük az ottani ételek mellett. A technológia alapvetően meghatározza a Team Asobit, mert kiinduló pontként kezelik azt, mert valami varázslatossá és lenyűgözővé kell faragni azt. Ezután Doucet dicsérő szavakkal illette a DualSense kontrollert, amivel valamilyen, még titkosnak nevezett kísérletet is végeznek.
Számukra több műfaj is tetszik, így a platformer stílus sem maradt ki a kedvenceik közül. Az utóbbi másfél év kemény volt mindenkinek szerte a világon, és remélik, hogy a videojátékok könnyítenek a szituáción. Doucet ezután mindenkinek jó egészséget kívánt, majd megköszönte a támogatást.
Azért ne felejtsük, hogy a SIE Japan Studio egy komoly, veterán alakulat volt, és oda még fel kellene nőni.
Forrás: Gematsu