„Mások évekkel később PC-n ismét pénzt kérnek”; és mivel a Nintendo nem nagyon ad ki játékot a Steamen, egyértelmű, hogy kire célzott Phil Spencer…
Spencer a sajtónak tartott egy E3-at megelőző sajtókonferenciát, és erről számolt be a Gamesindustry. Szerinte az Xboxon keresztül egyszerűen több csúcsminőségű játékot adtak ki jóval több embernek, mint bármelyik más cég. Az Xbox ökoszisztémájában már havonta többszáz millió embert behúztak, és növekedni fog a piac, amit meg tudnak célozni, miközben mások esetében ez a szám/adat többnyire fix, statikus marad. Az Xbox rendszere viszont tartalmában és méretében is folytatni fogja a növekedést, hogy a partnereknek és a játékosoknak egyaránt kedvező legyen.
Jelenleg az Xbox az egyedüli platform, ami konzolokra (Xbox Series, Xbox One), PC-re, és felhőre (iOS, Android, de a PC is idevehető) egyszerre képesek kiadni játékokat. Mások eközben PC-re csak évekkel a konzolos megjelenés után viszik el a termékeiket, hogy vegyék meg az adott cég hardverét, ami után a játékért másodszor is pénzt szedhetnek be, ha az PC-s portot kapott. Spencer ezután hozzátette, hogy az összes játékuk (legalábbis az Xbox Game Studios, illetve mostantól a Bethesda által fejlesztettek) a megjelenésük napjától kezdve ott van az előfizetéses rendszerükben, az Xbox Game Passban.
Spencer szerint 2020-ban PC-n több mint kétszeresére növekedtek a first-party, belsős játékaik értékesítései, és emellett a Steamen (ez ugye az egyik legfontosabb PC-s digitális platform!) is a Microsoft lett az egyik legnagyobb külsős, third-party kiadó. A felhő alapú játék segítségével pedig az AAA játékaikat többszáz millió, a rendszerigényektől elmaradó PC-re is ki tudják vinni, és az ezen játszó személyek ugyanazt láthatják, mint mindenki más (igaz, azért a latencia mértékét nem kellene elfeledni, mert az input lag sosem jó).
Spencer tehát burkoltan a Sony-nak szólt oda: a Horizon Zero Dawn három évvel a PlayStation 4-es rajt után jött ki PC-n, míg a Days Gone esetében a PS4-PC különbség két év volt…