A Bethesda Game Studios vezéregyénisége most már az Xbox-kötelék része, így a PlayStation platformokat maga mögött kellett hagynia, miután a Microsoft felvásárolta a ZeniMax Mediát, a Bethesda anyacégét.
Howard a The Telegraphnak beszélt a témáról, és amikor azt a kérdést kapta, hogy melyik oldalt választaná, akkor a PlayStationre azt mondta, hogy kis részben ez lenne a választása, ugyanis nem akar embereket kihagyni az általa készített játékokból. Viszont a nap végén az fontosabb, hogy képes kimondani, hogy ezt a játékot szeretné megcsinálni ezekre a platformokra, hiszen ezekre rá tud koncentrálni, amivel a végeredmény is jobb lesz. (Tény, például a PlayStation 3-as The Elder Scrolls V: Skyrim nem volt valami fényes a rajtkor…)
Howard hozzátette, hogy mivel képes ezekre a platformokra (Xbox Series, PC) ráfeküdni, igazán képes lesz a lehető legtöbbet kihozni ezekből. És a Bethesda úgy véli, hogy az Xbox és a Microsoft által használt útvonalakon keresztül több emberhez tudják eljuttatni a játékokat (például az Xbox Game Pass és a felhő segítségével, de a PC-s integráció is fontos). Hosszú távon ezekre kell gondolni.
A jelenleg a Starfielden dolgozó Howard úgy véli, hogy ez egy alapvetően jó megközelítés a Microsofttól, mert a redmondi cég egyre több embernek megnyitja a játékaikhoz való hozzáférést, és ennek képessége, lehetősége nem fog csökkenni, hanem inkább drámai növekedésbe kezd. Végül azzal zárta sorait, hogy büszke az Xbox részeként való létre, mert a játékosközösségnek ez remek.
Hardveresen annyiban igaza van Howardnak, hogy az Xbox Series és a PC ugyanazt a a DirectX API-t (DX11/DX12) használja, míg a PlayStation 5-ön saját, eltérő interfészről van szó, ami több munkát igényel a csapat részéről. (De azért nem szabad elfelejteni, hogy az értékesítések tekintetében azért a PlayStation 5 nagy eséllyel még úgy is az Xbox Series előtt jár, hogy abból készlethiány van.)
A Starfield amúgy 2022. november 11-én jön Xbox Seriesre és PC-re, és az új Creation Engine 2-t használja majd.
Forrás: WCCFTech