A Diablo II felújított kiadása mindegyik konzolt be fogja támadni, de mivel egy PC-s játékról beszélhetünk, jogos lehet az aggodalom a konzolos adaptációk miatt.
Ne felejtsük, hogy a Diablo II 2000-ben jelent meg PC-re, így azt a Blizzard értelemszerűen egeres-billentyűzetes kezeléssel tervezte meg. Csakhogy a PlayStation/Xbox/Nintendo Switch esetében ez nem megoldható (vagy nem gyakori, hogy konzolra kötünk játék céljából ilyen kellékeket USB-n keresztül), így a GameSpotnak adott interjújában Rod Fergusson, a Diablo II: Resurrected felelős producere elmagyarázta, hogy nem kell aggódnunk.
Szerinte a legnagyobb változás az lesz, hogy most az egeres ide menj kattintgatások helyett az analóg karokkal adjuk meg az irányzékot a karakterünknek a játékban, és úgy látja, hogy a Blizzard remekelt ezzel a megoldással, hiszen az első kontrolleres implementáció is már igazán játszhatónak tűnt. A nagyobb távra alkalmazott támadások is jóknak érződtek a közelharci ütlegelés mellett. Az automatikus aranyfelvételt is dicsérte, és vannak opciók, amiket még ki is lehet kapcsolni (ugyanis alapból bekapcsolt állapotban találjuk őket) a kezelésben.
Arról szólt az egész, hogy természetesnek, natívnak érződjön a kontrolleres kezelés, mert nem akarták, hogy általánosítsunk („oh, ez egy PC-s port, ezért nem fog jónak érződni”), emiatt pedig sok erőfeszítést tettek a simább irányíthatóság miatt, mert így azt érzékelhetjük, hogy tényleg precíz a kezelés, és azt csinálhatunk, amit akarunk. Ezért Fergusson jónak gondolja (általánosságban véve) a konzolos élményt.
Szerinte arra is koncentrált a Blizzard, hogy megértse, miben jó a kontroller. Kipróbáltak valamit, és volt olyan, hogy túl messzire mentek vele. Egy rövid ideig a kontroller csatlakoztatása után az inventory automatikusan rendezte magát, hogy azzal ne kelljen Tetrist játszani, és úgy látták, hogy ez nincs jó hatással a Diablo II: Resurrectedre.
Ezért kreatívabb módokat kellett találniuk arra, hogy az inventory és az övünk, vagy az inventory és a láda között mozgathassunk gyorsan tárgyakat. A képességeket is módosították itt-ott: például a sorcerer teleport képessége attól függ, hogy hova klikkelünk, és most előre kell jósolniuk, hogy mekkora távot lehet megtenni attól függően, hogy miként alkalmazzuk a kontrollert.
A Diablo II: Resurrected szeptember 23-án jön PlayStation 5-re, Xbox Seriesre, PC-re (Battle.net), PlayStation 4-re, Xbox One-ra és Nintendo Switch-re.
Forrás: WCCFTech