A Sony hangsúlya másra helyeződött, és az indie fejlesztők felé mutatott arcán is tetten lehet érni ezt a folyamatot.
Mi is beszámoltunk Iain Garner, a Neon Doctrine társalapítójának kiborulásáról, de azóta több fejlesztő is billentyűzetet ragadott, és erről írt a Kotaku. Egyikük azt mondta, hogy a Nintendo támogatja őket, ahogy a Microsoft is, de aztán ott a Sony, ami inkább a saját AAA-gépezetét tolja, és nagy ívből tesz mindenki másra. Egy másik névtelen fejlesztő szerint egyik platform sem remek, de a Sony-é főleg borzalmasnak nevezhető. Tudják, hogy évek óta küszködnek ezzel a problémával, és erről a fejlesztőknek is beszélnek már jó ideje, de végül nem csinálnak semmit sem, így a problémát konkrétan ott hagyták a szoba közepén.
Egy kiadó pedig azt állítja, hogy bár az Xbox kezelőfelülete kaotikus, mégis helyet ad a kisebb játékok hirdetésére, így gyakran hallanak olyan rajongóktól, akik az Xbox/Microsoft felületén bukkantak a termékükre. A Nintendo Switch-en az eShopon pedig egyetlen fejlesztőnek vagy kiadónak sem kell fizetnie azért, hogy kiemelje a nagy N a játékukat (míg a Sony-nál ugye ez nem olcsó folyamat…). Az új megjelenések, a jó akciók, ezek mind listában vannak, és a Discover (felfedezés) fülre új megjelenéseket és komoly leárazásokat is felrak a Nintendo.
De ezt megfejelhetjük a Bloomberg írásával, ami kifejti, hogy az indie fejlesztőket mennyire frusztrálja a PlayStation Store és a Sony irántuk kimutatott mentalitása. Igen ám, de ezen a helyzeten még ront az, amit több független fejlesztő, illetve Sony-nál dolgozó egyén állít: az indie-ket támogató csapat létszáma súlyosan alacsony, így a cég inkább a blockbuster, AAA (és a PlayStation Studios fejlesztései) iránt mutat nagyobb érdeklődést, a kisebb, indie munkásságokat pedig… nos, magas ívről. Ezt a Bloombergnek író Jason Schreier is megerősítette a Twitteren.
A blockbuster-fókusz Hermen Hulst, a PlayStation Studios vezetőjének tweetjében is megfigyelhető: ő a Ghost of Tsushima Director’s Cut miatt írta azt, hogy ez az egyik kedvenc nyílt világa, amit felfedezhet (és most egy új szigettel bővülni fog a terület). Hozzátette, hogy a Director’s Cut megjelenések mind új tartalmakat hoznak magukkal, és a PlayStation 5-ön az új hardver adottságait is ki fogják használni. Tehát ami az előző konzolgenerációban a Definitive Edition volt, az most a Director’s Cut lesz: valamivel bővített újrakiadások… és többes számot alkalmazott, tehát a Death Stranding és a Ghost of Tsushima után más is jöhet.
Persze nem biztos, hogy a Microsoft és a Nintendo keze is tiszta.