Mégsem kriptovaluta teremtésére használták a Sony konzoljainak tömegét az észak-keleti szomszédunkban, hanem az Electronic Arts FIFA játékában voltak azok alkalmazva.
Két hete röppent fel a sajtóban a hír, hogy Ukrajnában állítólag kriptovaluták bányászatra használtak 3800 (háromezer-nyolcszáz!) PlayStation 4 Pro-t, amit aztán szépen le is foglaltak. Nos, nem ez a helyzet: az ukrán Delo írása utánajárt annak, hogy pontosan mi a csudára is alkalmazták ezt a Sony-konzolhadat. A válasz: FIFA botokat futtattak, és ezt a lenti képen látható érdekesség miatt buktatták be.
A bal oldalt látható PlayStation 4-ekben ugyanis lemezeket látni, és azok bizony kis odafigyeléssel felismerhetőek: azok FIFA 21 kópiák a Sony masináiban, amiknek ugye nem kevés energia kellett, és ez buktatta le az egészet: forintra átszámítva ugyanis 55-74 millió forintnyi áramot vettek fel illegálisan. És ne is nagyon keressük az indokot amögött, hogy az Electronic Arts évente megjelenő (és már a Guinnness rekordok könyvében az értékesítési rekordok döntögetése miatt is jelen levő) focijátékot miért nyúzták ilyen komoly mértékben.
FIFA Ultimate Team. Az Electronic Arts évente elavuló gyűjtögethető digitális kártyajátéka ugyanis hatalmas pénzeket termel főleg a lootboxok (vagy, a kiadó által surprise mechanics, magyarul meglepetési mechanizmusok) révén. Több ország is egyre agresszívabb módon lép fel ellene, így például Belgiumban már be is tiltották. Persze, lehet fizetés nélkül is jó kártyákra szert tenni, de ahhoz játszani kell, nem is keveset. És itt lép be a B opció: ha sok konzol egyszerre futtatja az Ultimate Team módot, így nagyobb esély van arra, hogy jó kártyákat nyissanak az így megszerzett játékbeli pénznemből és a magasabb szintű fiókokból, hogy azokat értékesíthessék jó pénzért.
És a „kanyart levágó” játékosok, akik inkább pénzt költenek a lootboxokra, hatalmas bevételt hoznak az Electronic Artsnak: Daniel Ahmad, a Niko Partners senior elemzője a Twitteren leírta, hogy az Electronic Arts nettó jövedelme mennyi volt a játékai Ultimate Team módjaiból. Forintra átszámítva listázzuk: 2015-ös üzleti év (2014 áprilisától 2015 március végéig): ~176,1 milliárd; 2016: ~198 milliárd; 2017: ~232,5 milliárd; 2018: ~354 milliárd; 2019: ~411 milliárd; 2020: ~447 milliárd; 2021: ~486 milliárd…
Ezek után nem csoda, hogy az évenként megjelenő sportjátékaik alig újulnak (PC-n pláne, ez ma még téma lesz) és csak az Ultimate Team kap komolyabb figyelmet…
Forrás: WCCFTech