A Ubisoft Singapore sem úszta meg belső viszályok nélkül, holott a náluk készülő Skull & Bones már jó nyolc éve készül…
Tavaly novemberben Hugues Ricour, a Ubisoft Singapore vezetőjét eltávolították, miután a Gamasutra írása zaklatásra és illetlen viselkedésre hívta fel a figyelmet a Ubisofton belül (erről anno mi is írtunk). Több forrás is szexuális zaklatással vádolta Ricour-t, és bárki, aki panaszkodott, a munkahelyén bosszúra számíthatott, és efölött a Ubisoft emberi erőforrásos (HR) részlege en bloc szemet hunyt.
A Kotaku viszont ennél mélyebbre ment, mert a Ricour távozása előtti és utáni időszakról egyaránt beszámolt. Több forrás is megemlíti, hogy komoly bajok vannak: a szexuális zaklatás iránti panaszokat nem vették komolyan; a helyi és a külföldről Szingapúrba költözött alkalmazottak közötti fizetések között eltérések adódtak; és egyfajta „francia plafon” keletkezett, ami azt jelenti, hogy a frankofón nyelvterületen kívülről származóknak nehéz dolga van az előremenetelben. Ezért van a stúdión belül egy vicc, hogy van egy francia sokszorozó, illetve egy bőrszínhez kötődő sokszorozó.
Ricour Olivier de Rotalier-t váltotta a Ubisoft Singapore élén, és egy alkalmazott szerint ez a váltás akkora volt, mint amikor egy bársonykesztyűt egy kivégző venné át. A Skull & Bones fejlesztőit figyelmeztették, hogy ne hozzák ki Ricour-ból az ő rossz oldalát, mert igencsak bosszúáló figura, egy másik forrás szerint pedig bárki, aki ezt a hibát elkövette, „eltűnt”. És ő nem nagyon szenvedte meg a Ubisoft belső nyomozása során távozó/kirúgott személyek példáját (nem soroljuk, hogy kik ők, korábban mindenkiről írtuk), ugyanis a Kotaku három forrása is azt mondta, hogy a Gamasutra írása után ő rögtön szabadságra ment, és bárminemű nyomozás nem kezdődhetett el, csak ha a Ubisoft HR-esei egy belső, névtelen bejelentő eszköz révén ezt elrendelik. Ricour röviddel később visszatért, bocsánatot kért mindenkitől, aki kényelmetlenül érezte magát, és mintha mi sem történt volna, minden maradt a helyén.
Egy külső HR-es cég októberben vizsgálta Ricour ügyét, de nem találtak elég bizonyítékot ellene, de novemberben Virginie Haas, aki augusztusban lett kinevezve a Ubisoft stúdiókért felelős vezetőjének, novemberben cégen belül bejelentette, hogy Ricourt eltávolították… ami annyit takart, hogy egyszerűen áttették a Ubisoft főhadiszállására, Párizsba, és a LinkedInje szerint egyfajta fejlesztési hírszerzési vezetői beosztásban van.
A Skull & Bonesba már jó százhúsz millió dollárt (forintban ez kb. 36 milliárdnak felel meg…) ölt a Ubisoft, és a Ubisoft Singapore fejlesztői szerint a többszöri reboot a stúdión belüli frusztráló munkakörnyezet hibája is…
Forrás: PCGamer