A Battlefield-saga idén ősszel egy új résszel tér vissza a képernyőinkre: a Battlefield 2042-vel. Három év után ez lesz az első bejegyzés a sorozatban, ezzel megszakítva a kétévente új játékot kínáló hagyományt. És egy olyan időszakban érkezik, amikor a piac jelentős változásokon megy keresztül, hiszen minden nagy sagás lépéseket tesz a szolgáltatásként kínált modellek, a metaversenyek, az ingyenes ajánlatok támogatásaként … Valójában az Electronic Arts úgy véli, itt az ideje, hogy a Battlefield esetében ne gondolkodjanak a hagyományos kiadásokban.
A VGC által megosztott, a vállalat részvényeseivel tartott legutóbbi találkozón Andrew Wilson vezérigazgató válaszolt az egyik jelenlévő kérdésére, aki arról érdeklődött, hogy a Battlefield mostantól visszatér-e a szokásos kétévente történő indítási modellhez: „Azt hiszem, ez az, ami felé tartunk, de ami még fontosabb, azt hiszem, a Battlefield 2042-re úgy kell gondolni, mint egy szolgáltatásra”, utalva a folyamatos frissítésekkel és évadokkal rendelkező élő játékok modelljére.
„Amit ennek a játéknak a megjelenésével tenni fogunk, az az, hogy forradalmasítjuk és újra feltaláljuk, hogy mit jelent az epikus méretű harcunk a játékmenet kontextusában” – teszi hozzá Wilson. Mint látható, kiemeli, hogy a vezérigazgató nem tisztázza teljesen, hogy a Battlefield visszatér-e a kétévente megjelenő premier modellhez, vagy végleg szolgáltatássá válik. „Ezzel együtt bejelentettük a Battlefield Portált, amely már most elkezdett a felhasználók által létrehozott tartalmak felé mozdulni, és elősegíti a játékkal való mély, hosszú távú interaktivitást.
„Meg kell értenetek, hogy ez képezi az alapját annak, ami szerintünk a Battlefield körüli szolgáltatások jövőjét jelenti, ami végül tartalmazni fog egy mobil premiert, ingyenes kezdőelemeket, és megváltoztatja a játékban történtek természetét. premierről premierre” – magyarázza az EA vezetője. „Szóval, bár egy kétéves résznek valószínűleg van értelme, ha ma gondolkodunk rajta, mi arra összpontosítunk, hogy 365 napon át foglalkozzunk a franchise-zal, mint platformmal, bármilyen eszközön is szeretnének játszani a játékosok”.
Látható tehát, hogy az Electronic Arts a Battlefieldet egy élő platformmá, egy olyan játék mint szolgáltatássá akarja tenni, amely hosszú távon végtelen előnyöket biztosít számukra, kiegészítve ingyenes ajánlatokkal, mint belépési pont, és a piac bővítése érdekében mobilos indításokkal. A Battlefield 2042 október 22-én lesz elérhető PS5-re, PS4-re, Xbox Series X | S-re, Xbox One-ra és PC-re. Ha többet szeretnél megtudni arról, hogy mit kínál majd a saga futurisztikus része, itt vannak benyomásaink a Battlefield 2042-ről.
Forrás: VGC