A Gearboxnak voltak ötletei arra, hogy a Duke Nukem szőke macsóból egy előzménytörténetet alkosson. Végül ez nem (vagy inkább ez SEM?) valósult meg…
A Duke Nukem 3D megjelenése után nem sokkal már hallani lehetett, hogy a Duke Nukem Forever is készül. Készült is, mégpedig a közönség ki attól a fejlesztői pokoltól, ami közel tizenhárom éven keresztül megmutatkozódott: id Tech 2 engine (Quake II), nem, legyen inkább Unreal Engine, aztán a Take-Two (ami a 3D Realms eredeti, texasi stúdióját bekebelezte) konfliktusokba döntötte éveken keresztül a játékot, amit végül a 2007-ben kirobbant világgazdasági válság it utolért. Ebből jöttek a leépítések, majd belépett a képbe a Gearbox, így végül 2011-ben láthattuk a végeredményt, ami… nos, inkább feledhető volt.
De a Gearboxnak voltak más tervei is. 2008-ban a Janimationt (ami amúgy a Duke Nukem Forever jelenetein is dolgozott…) felbérelték arra, hogy a Duke Nukem Begins előzményéhez köthető kisvideót csináljon, de a játékot gyorsan parkolópályára tették, aztán ment az egész a kukába, ugyanis a 3D Realms és a Take-Two között eléggé eldurvult a vita, hogy mégis kié is a Jon St. John által szinkronizált karakter. (Ez aztán a 3D Realms és a Gearbox között is lement, most pedig már mind a két cég az Embracer birtokában van. Duke-kal, tokkal, vonóval…)
A lenti videót Gregor Punchatz rendezte. Ő korábban az eredeti Doom játékok mellett a Rise of the Triad modellezője volt, és 2019-ben egy kisebb részletet már kiszivárogtatott az elkészült anyagból, de most feltöltötte a teljes egészet. Punchatz büszke az egészre, még így, tizenhárom évvel a megvalósítása után. Az egész csapat, aki vele dolgozott, megérdemli, hogy a közönség láthassa. Reméli, hogy valahogy ettől feltámasztják a projektet egy „mi lenne, ha…?” gondolat eredményeképp. (Ahogy mondtuk már, az Embracer megtehetné.)
A videó szerint a Duke Nukem Begins egy külső nézetes lövöldözős játék lehetett volna négy fős co-oppal. Duke mindkét kezében lehetett volna pisztoly vagy shotgun, és egy disznó karja is lehetett volna közelharci fegyver. A zsugorító és a fagyasztó sem maradt ki, de ha esetleg szokatlan lenne a külső nézet: Duke anno oldalnézetes platformerként kezdte, mielőt FPS stílusra váltott volna…
De a Rage Against The Machine – Guerrilla Radioból kihagyni a refrén vokálját… nos, az bűn!
Forrás: PCGamer