TECH HÍREK – A Norton és az Avast egy házba költözésével, ez lehet ennek az iparnak az Activision Blizzardja (és az az egyesülés is hatalmasat robbant a játékiparban közel másfél évtizede).
A Sweclockersen bukkant fel a dokumentum, ami összefoglalja: a fogyasztói kiberbiztonság új szintre léphet. Az Avast vezérigazgatója és vezetője a NortonLifeLock igazgatóságába fog ülni (és ha furcsa a név, nos… 2019 óta a Norton ezen a néven fut), de a tervek szerint a cseh központú Avast főhadiszállás is aktív marad a NortonLifeLock amerikai központja mellett. A Norton laza nyolc milliárd dollárt (kb. 2400 milliárd forintot… belegondolni is sok) költött a felvásárlásra.
Az Avast és a Norton a biztonsági területeken más irányba tartott, és a sajtóközlemény szerint a Norton a fogyasztói kiberbiztonság éllovasának nevezi magát, míg az Avast a digitális biztonságban és titoktartásban tekinti magát piacvezetőnek. De itt fel is lehetne tenni a kérdést, hogy az egybeolvadás révén több mint fél milliárd felhasználót magáénak mondó cég milyen jövőt tűzött ki magának…
A NortonLifeLock és az Avast közösen felgyorsíthatja a fogyasztói kiberbiztonságot a több mint 500 milliós felhasználójával; az Avast titoktartási erejét kombinálni lehet a NortonLifeLock identitásával, így egy széles, kiterjedt termékportfólió jöhet létre, így mindenki megtalálhatja a számára szükséges biztonsági megoldást; földrajzilag is változatosabb lehet a cég jövője, és terjeszkedésben sem lesz hiány; jelentős értékteremtés nyílhat meg az évi kb. 280 millió dollárnyi (kb. 84 milliárd forintnyi) költségszinergiával, és az innováció, növekedés számára lehetséges befektetési kapacitás is megnyílhat a kibergigásznak; és a két cég közösködése révén két erős, nagy tapasztalattal rendelkező, fogyasztóközpontú vezetőség is egyesítheti erejét.
Nem biztos, hogy sokunk a Norton vagy az Avast vírusirtóját használja a PC-jén (jó, a szerkesztőségen belül van Avastos megoldásunk, de ez nem fizetett reklám, ezt azért kihangsúlyoznánk…), de ezzel a közös jövővel talán erősíthetnek a helyzetükön. Kérdéses még, hogy a brandek miképp fognak változni? Hiszen biztos, hogy ezen a fronton is lesznek változások.
Forrás: PCGamer