PS3-on is megvalósíthatóak lettek volna a Ratchet & Clank: Rift Apart portáljai? [VIDEO]

A TT Games alapítója szerint az Insomniac Games nem nagyon nyomta meg a bélyeget a PlayStation 5 teljesítményének kimaxolása során Ratchet & Clank: Rift Apart esetében.

 

Jon Burton, aki a LEGO-játékokkal foglalkozó TT Games alapítója és veterán programozója volna, kritikával illette a Sony Interactive Entertainment stúdióját a lent megtekinthető videóban. Mivel egy programozóról beszélhetünk, azért neki illik úgy ismernie a konzolok architektúráját mint a tenyerét.

Azért tisztázta, hogy a Ratchet & Clank: Rift Apartban az SSD-t tényleg remekül és megfelelően használja a stúdió, de elmagyarázta, hogy más, eléggé egyszerűnek nevezett technika van, amivel pontosan ugyanezt meg lehetne csinálni régebbi hardveren. Példaképp a LEGO Star Wars 3-ot hozta fel, mert itt valami hasonlót tervezett a PlayStation 5-exkluzívban használt portálokhoz (riftekhez).

A „kockás” játékban ugyanis a játékmenet két, jelentősen eltérő szekciója között azonnal lehetett váltogatni, és mindig egyszerre láthattuk a két játékmenetes szegmenset, ami Burton szerint még nehezebben kivitelezhető trükk. Végül azért kiemelte, hogy a Csillagok háborújának e meglegósítása két konzolgenerációval korábban jött ki, azaz a PlayStation 3-on valósította ezt meg. Az pedig ugye egy másfél évtizedes hardvernek mondható már…

Azért Burton ellen fel lehetne hozni, hogy a PlayStation 3-nak kellene a merevlemezről (mert 2006-2013 között nem nagyon volt még elterjedt a konzolokban az SSD, hát még az NVMe M.2 SSD, amit a PlayStation 5-be lehet szerelni) nem kevés adatot, ami szinte biztosan szaggatást, töltési időket eredményezne, ami azért nem érzékelhető az Insomniac Games néhány hónapja megjelent játékában. Egy PlayStation 3 + SSD megoldás azért csavarhatna a régi masina felé a szituáción, de ez már pusztán feltételezés.

Viszont Burton kommentje arra vezethet minket, hogy bizony a játékiparban nem olyan gyakori már a merőben új játékmenetbeli ötlet mint akár két konzolgenerációval ezelőtt. Nem minden arany, ami fénylik? Talán igen, talán nem, de eléggé elgondolkodtató ez a szituáció.

Forrás: WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu