Ezzel az Amazon azt fogja elérni, hogy a nem éppen népszerű Twitch közvetítőket megtolják a nagyobb pénztárcával rendelkező rajongók, és az erősebb kutya … elve fog bekövetkezni.
A Twitch a Patch Notes fejlesztői élő adás során jelentett be egy új funkciót, aminek Boost lesz a neve. Ezzel lényegében a nézők fizethetnek a kedvenceik hirdetéséért, és az épp közvetítő személy felbukkanhat a Twitch ajánlott csatornái (Recommended Channels) szekciójában. A Boost először csak néhány felhasználónak érhető el, és a példa szerint háromezer impressziót (megtekintést) lehet 2,97 dollárért (kb. 900 forintért) vásárolni.
Ez pedig miben tér el az angolul viewbottingként nevezett megoldástól? Ott valaki fizet X pénzt, hogy Y megtekintés legyen a Twitch élő adásán, és ezzel akár az ajánlott csatornák közé is bejuthat; itt pedig közvetlenül az Amazonnak fizetünk, hogy esélyünk legyen több néző megszólítására. Jó, itt nem valami szürke, nem teljesen legális cég kapja a pénzt, de az eredmény nem nagyon tér el, és tényleg, akinek van pénze, az átugorhatja a természetes növekedés fázisait.
De ez tovább emelheti a már most is eléggé nézett csatornák nézettségét, mert a népszerű közvetítők nézői is használhatják a Boostot, és mivel a populárisnak is nevezhető streamerek nézői között nagyobb eséllyel van tehetősebb is, ők nagyobb valószínűséggel alkalmazhatják ugyanezt a megoldást, amivel az élen tarthatják kedvenceiket. Szóval, ha van monopolhelyzet, ezzel megmaradhat.
A Boost koncepciója tavaly már felbukkant a Twitch-en. Igaz, 2020-ban még nem pénzes megoldást használt, hanem csatornapontos módszert alkalmazott (röviden: ha nézünk egy adást egy olyan személytől, aki legalább affiliate státuszban van minimum 50 követővel és 3 átlagnézővel, kapjuk a pontot érte, amit be lehet váltani a közvetítő által meghatározott dolgokra…). Csakhogy most már pénzért megy a megoldás, ami nem a legjobb.
Az Amazonnak ennyire kellene a pénz? A Twitch nézettségi adatai nem nagyon zuhannak. Elvileg nincsen baj a cég körül, sőt.
Forrás: VG247