A Sony egyik ex-vezetője szerint a cég mindig el fogja tolni a PC-seket: nekik várniuk kell majd, hogy lehetőségük legyen a Sony Interactive Entertainment (vagy PlayStation Studios) játékaival játszani…
Amióta Layden 2019 őszén lelépett a Sony-tól, a cég álláspontja nem sokat javult a PC-sek szemszögéből vizsgálva. Erről amúgy a What’s Up PlayStationnek adott videós interjújában is beszélt a PlayStation egyik korábbi vezetője, és nem véletlenül: mivel „a kékek” stratégiája mostanában már elkezdi a PC-seket is figyelembe venni, volt kérdés arról, hogy a PlayStation-játékok miképp jöhetnek át a Steamre vagy az Epic Games Store-ra.
A PC-s megjelenésekről Layden azt mondta, hogy szerinte egyszerre soha nem fog megjelenni egy belsős fejlesztés (mondjuk a Firesprite egyik jövőbeli játéka…) PlayStationre és PC-re. Hozzátette viszont, hogy soha nem mondjuk, hogy soha. (A Microsoft eközben meg röhög a markába, mert ők meg pontosan ezt teszik: ha van egy Xbox-exkluzív játékuk, az egy napon jön ki az Xbox Series/Xbox One platformok mellett Steamen és Microsoft Store-on is; ilyen lesz mondjuk a Halo Infinite is.)
Amikor még a Sony-nál dolgozott Layden, a stratégia kialakulóban volt, és akkor el is határozták, hogy el kell menni oda, ahol az új fogyasztók, és akár jövőbeli rajongók vannak. Itt lényegében „ha a hegy nem megy Mohamedhez, akkor Mohamednek kell a hegyhez mennie” gondolatot említette meg. Szóval a cégnek aktívabban kell hozzáállniuk a PlayStation platformokon kívül a közönség megszólításához.
És bár öröm látni, hogy például a Horizon Zero Dawn, a Days Gone, vagy a nemrég bejelentett Uncharted: Legacy of Thieves Collection is becélozta a PC-t, mindegyik esetben több év telt el a PlayStationös eredeti kiadás, majd az értelemszerűen szebb állapotúra pofozott PC-s port között. De ez a Sony elképzelése: amíg számukra értelmes kereslet van PlayStation 4-en/PlayStation 5-ön, addig nem hozzák át PC-re.
De ez nem biztos, hogy a Microsofttal szemben jó elképzelés.
Forrás: PSU