Viszont az Andrew Wilson vezette cég, az Electronic Arts szerint még túl korai velük komolyabban foglalkozni.
Az Electronic Arts vezérigazgatója azt mondta, hogy a játékipar jövője az NFT illetve play-to-earn (pénzkeresés a játékkal) típusú játékokban rejlik, de még túl korai, hogy kitalálják, miképpen működnek, így nem helyeznek ők sem olyan nagy hangsúlyt rájuk. A live service (élő szolgáltatásos modell, pl. Battlefield V) kínálatukban, illetve az általuk fejlesztett játékokban a technológia nagy szerepet fog kapni a jövőben, de Wilson a korai állapot ellenére is úgy látja, hogy az EA jó helyzetben van, és innovatívabb, kreatív módon kell erről gondolkodniuk a későbbiekben.
Az Electronic Arts még hivatalosan nincs ott a blockchain térben, ami az utóbbi néhány év során komoly fejlődésnek indult. A play-to-earn fajta játékoknak gyakran van egy olyan elvárása, hogy előre valamennyi kriptovalutát fizessünk, hogy játszhassunk, és cserébe egyedi játékbeli tárgyakat kaphatunk. Ezeknek az értéke idővel nőhet, majd ebből hasznot is húzhatunk, ha eladjuk a többi játékosnak, amit mi összegyűjtögettünk. Az ilyen játékok esetében az is gyakori, hogy a fejlesztőknek a játékosok visszajelzéseket adnak, ugyanis az ő befektetésük a több játékos révén növekedhet, hiszen maga a játék értéke is emelkedni fog.
Az Electronic Arts állásajánlatai között már felbukkan a jellemzésekben az NFT és a blockchain fogalmak, így lassan tényleg ők is elkezdenek ráállni erre az útra. A kompetitív játékokért felelős senior igazgatói poszt jellemzése szerint a jelentkező diktálja az Electronic Arts befektetési az előfizetések, a PC-s bolt (Origin), a kompetitív játékok (FIFA, Apex Legends, Madden NFL), illetve az új lehetőségek (fantasy, blockchain, NFT) esetében.
Yves Guillemot, a Ubisoft vezérigazgatója is már bejelentette, hogy blockchain játékokat fog fejleszteni a francia kiadó, ugyanis ezt a technológiát ő forradalminak tekinti, és szeretné, ha a Ubisoft éllovas tudna lenni ezen a területen. Az a baj, hogy a Steam nemrég tiltotta ki az ilyen játékokat a platformról, így a Valve még nem nagyon nézi jó szemmel a gyerekcipőben járó technológiát.
Forrás: PCGamer