A Scorn mögött álló stúdió a 2022-ig való késésről és a fejlesztési problémákról számolt be

A Scorn című FPS horrorjáték-akciójáték most már hivatalosan is 2022-re csúszik, derült ki a múlt pénteken közzétett Kickstarter-frissítésből.

 

Minden Alien-rajongót és H. R. Giger összetéveszthetetlen dizájnjainak rajongóját magával ragadta a Scorn. A hangulatos, első személyű akció-horror játék kitűnt a kiváló látványvilágával, ahol a biológiai környezet egybeolvad a sci-fi technológiával. A Scorn egy atmoszférikus, FPS horror-akciojáték, amely egy rémálomszerű univerzumban játszódik. Mégis úgy tűnik, a játéknak nem volt könnyű dolga a fejlesztéssel, hiszen már 2016 nyarán értesültünk a létezéséről.

Az Ebb Software kis startup stúdió lévén a Kickstarterhez fordult, 2017-ben finanszírozta projektjét, és 2018 elejére tervezték az első fejezet megjelenését. A stúdió újabb támogatást és befektetést kapott a Microsofttól, a Kowloon-tól és a Keplertől, ami a Scornt ambiciózusabb projektté tette, és további késéseket generált.

Bár a játék megjelenését idén őszre tervezték, a GamesComon való távolmaradás és a játékban bemutatott kevés újdonság úgy tűnik, felbőszítette a Kickstarter-támogatókat, ahonnan az Ebb Software egy kemény közleményt adott ki, amelyben a játék helyzetéről és a stúdióknak a határidők betartásával kapcsolatos problémáiról beszélt.

A stúdió részéről az új gameplayek hiányára úgy reagálnak, hogy arról beszélnek, hogy a játék fejlesztését a videók elkészítésének megszakítása nélkül kell folytatniuk. A stúdió a CD Projekt RED-et hozza fel példának, mint olyan stúdiót, amely a Cyberpunk 2077-gyel nagyszerű marketinget tudott csinálni, ami nem segített a játék végeredményén. Az Ebb Software szerint a CD Projekt RED-nek egy évvel el kellett volna halasztania a Cyberpunk 2077-et, de „a hype és a részvényesek nyomása fontosabb volt”. Az Ebb emlékeztet arra, hogy semmilyen, a fejlesztés előrehaladását bemutató tartalom nem segít abban, hogy hamarabb megérkezzen, épp ellenkezőleg.

A hype problémája az iparágban

Az Ebb Software a generált elvárásokkal kapcsolatos problémára gondolt, utalva arra, hogy a stúdiónak évekre előre kell generálnia azokat, hogy a projekt megvalósításához szükséges befektetéseket megszerezzék. A stúdió bevallja, hogy új és ismeretlen lévén nem tudták volna előteremteni a befektetést anélkül, hogy előre generálták volna az elvárásokat. Ugyanakkor azt sem felejtik el, hogy ezek folyamatos táplálása az indulásig hátralévő időben frusztrációhoz vezethet. Azt is elismerték, hogy ha rajtuk múlik, akkor csak hat hónappal a megjelenés előtt mutatták volna be a játékot és végeztek volna marketinget.

Úgy tűnik, a Scorn fejlesztése is sokat szenvedett az évek során. Bár nem feltétlenül a „fejlesztési pokolként” definiálják, elismerik, hogy a 2018 közepéig készült anyag 90%-át teljesen leselejtezték. Nyilatkozatukban a Microsoft, a Kowloon és a Kepler cégekkel – a projektbe befektető vállalatokkal – való kapcsolatukról is beszélnek, ünneplik a kapott támogatást, és elismerik, hogy nem szenvedtek nyomást tőlük.

Az Ebb Software  sajtóközleményében a Scorn 2022-re való elhalasztásáról beszél. Bár ezt már októberben hivatalossá kellett volna tenni, külső körülmények miatt a késés hivatalos megerősítése december 10-re csúszott. Arra is emlékeztették a támogatókat, hogy ha a kommunikáció hiánya a probléma, „egyszerűen kérjenek visszatérítést és kész”.

Forrás: 3djuegos

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu