Ez kezd eléggé gyanús, sőt, mondhatni felfoghatatlan marketinges lépésnek tűnni, hogy a Grand Theft Auto: The Trilogy-ból jelenleg leggyengébb hardverre tervezett változatból mutatnak csak képeket, nem pedig az erősebb masinákra szánt (PlayStation 5, Xbox Series…) kiadásból!
A Rockstar Games a weboldalán mutatta meg, hogy milyen látványvilággal rendelkezik a Nintendo hybrid platformján (ahol 25 GB lesz a trilógia) a Grand Theft Auto III, a Grand Theft Auto: Vice City, illetve a Grand Theft Auto: San Andreas, mind átültetve az Unreal Engine 4-re. Nem biztos, hogy meggyőző a vizualitás, sőt, talán éppen EMIATT lehet az, hogy a Take-Two és a Rockstar ennyire nem hajlandó megmutatni a játékot? Eléggé szomorú, hogy ide fajult a helyzet. Felbontás? 720p handheld módban, 1080p dokkolva.
Néhány napja, amikor a PC-n meg nem valósuló preloadról írtunk, már összefoglaltuk, hogy a Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition miképp módosít az eredeti három játékhoz képest: „A játékosok élményét a Rockstar igyekszett módosítani, hogy szerintük az eredetiekhez képest könnyebben játszható legyen a trilógia. A Grand Theft Auto V-ből átemelt kontrolleres gombkiosztást átemelték, javult a lövöldözés és a célzás, és ez főleg a San Andreasben lesz érzékelhető (hiszen ott sokszor kell vezetés közben célozni). A fegyver- és rádióváasztó kerekek mellett a mini-térképek is javulnak, mert meg lehet adni célpontokat, hogy könnyen el tudjunk jutni az általunk kitűzött helyszínre. Az elbukott küldetéseket azonnal újra lehet próbálni, és a Rockstar Games Social Club-tagoknak achievementek is lesznek.
A grafika is módosul az eredetihez képest (de hogy jobb lett-e, azon már lehetne vitatkozni, hozzátennénk, hogy a Rockstar mintha nulla játékmenetet mutatott volna eddig, ami mindent elmond). A fegyverektől a karakterekig minden nagyobb felbontású textúrát kap, ahogy a járművektől az utakon át minden hasonlóan részletesebb lesz. A megvilágítási rendszer újra lett építve, így az árnyékok és a tükröződések is szebbek. A víz és az időjárás hatásai is fejlődtek, a fák és bozótok is részletesebbek, nagyobb lett a látótávolság is. PlayStation 5-ön és Xbox Series X-en 4K felbontás mellett akár (igen, AKÁR, marketing: ez kisebb is lehet) 60 FPS-el futhat. PC-n az Nvidia DLSS (deep learning super sampling, gépi tanulású felskálázás) támogatott, míg a Nintendo Switch-en az érintőképernyős kamerazoomolás/mozgatás és menüválasztás mellett a giroszkópos célzás is megoldott.”
A Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition november 11-én rajtol el PlayStation 5-re, Xbox Seriesre, PC-re (Rockstar Games Launcher-exkluzívként), PlayStation 4-re, Xbox One-ra és Nintendo Switch-re. Ár? 60 dollár, euróból átkonvertálva ez közel 23 ezer forint.
Forrás: VG247