A DayZ révén is ismerős Bohemia Interactive a jövőbe tekint: lecseréli a Real Virtuality Engine-t, ami az ArmA III-at és a DayZ-t is hajtotta.
A stúdió új engine-je a beskálázhatóságra, a teljesítményre, a moddolhatóságra, illetve a jobb online kapcsolatra összpontosít. Mivel multiplatformként tervezték meg, így nem lesznek a konzolok másodlagosak a fejlesztésben, hiszen az Enfusion célja a PlayStation 5-ön és Xbox Seriesen való stabil, korrekt teljesítmény lesz. Ez az előző technológiák esetében nem történt meg.
Az Enfusion a Bohemia szerint egy univerzális engine lehet, igaz, nagy, nyílt világú játékok felépítésében is remekelni fog. Bármilyen játéktípust támogatni tud az összes nagyobb platformon (azért szerintünk a PlayStation 4, Xbox One duó már nem számít, a Nintendo Switch pedig… nos, kettőt és könnyebbet?). A legújabb renderelő technológiákat, illetve multithreadinget használ, ahol csak lehetséges. Az új Enforce Script gyorsabb, többet tud, és a memóriahasználatban is sokkal jobb lett.
Anyagok, textúrák, animációk, hangok, kezelőfelület; ezeket is kezeli az Enfusion eszközei, így a moddolás és a játékfejlesztés is akár egyetlen felületen megtörténhet. Az Enfusiont a Bohemia Interactive napjaink online világainak építette. Az eszközkészlete hozzáférést biztosít a backend online szolgáltatásokhoz, és egy gazdag kliens-szerver architektúra köré lett felépítve. Úgyhogy lehet offline, egyjátékos játékokhoz, vagy akár komolyabb, multiplayer-központú alkotásokhoz is használni, ami nagy változatosságot fed le, de mondjuk versenyzős játékokra talán nem fogják mások alkalmazni.
A Bohemia Interactive most a DayZ frissítéseivel, továbbá a konzolexkluzív, Unreal Engine-t használó looter-shooter, a Vigor fejlesztésével foglalkozik, de ezeken túl nem tudjuk, hogy pontosan mit készít ezután a csapat. Az Enfusion Engine-ből biztosított képek alapján gyanítjuk, hogy egy új ArmA lehet belőle, hiszen valahogy olyan hangulatunk támadt. Arra azért még erősen kíváncsiak leszünk, hogy vajon kik fogják rajtuk kívül alkalmazni az új engine-t, hiszen ha multiplatformként hozták létre, talán lenne benne potenciál, hogy licenceljék másoknak.
Majd meglátjuk.
Forrás: WCCFTech