Úgy tűnik, a Project Zomboid nagyobb népszerűségnek örvend az olyan streaming platformokon, mint a Twitch és a YouTube, mint anno az Among Us.
Lehetséges, hogy megint a streamerek katapultálnak egy játékot – jelen esetben a Project Zomboidot, a The Indie Stone fejlesztésében – a hírnév világába? Ha csak minimálisan is kapcsolatban állsz a videójátékok világával, valószínűleg tisztában vagy azzal, hogy az Among Us milyen világméretű jelenséggé vált anno.
A 2018-as megjelenése csak a csendes előjátéka volt a siker és a hírnév fesztiváljának, hiszen különböző streamelők segítették a játék népszerűségének növekedését. Ez egy nagyon elszigetelt esetnek tűnt a videójáték-iparban, de lehet, hogy a Project Zomboiddal ugyanezt a helyzetet éljük át.
Hogy némi kontextust adjunk, a Project Zomboid egy 2011-ben megjelent tech demóból lett játék (a Steamen 2013-ban indított Early Access-el), amelynek lényege a túlélés egy zombikkal teli sandbox környezetben. Nos, úgy tűnik, hogy ez a megközelítés felkeltette a mai játékosok figyelmét, hiszen a népszerűsége futótűzként nőtt az olyan streaming platformokon, mint a Twitch és a YouTube, ahogy azt a Millenium megjegyezte.
A Project Zomboidnak több mint 48 000 egyidejű játékost sikerült összegyűjtenie.
Ezen kívül a cím Steam-eladásai is növekedtek augusztus óta, amikor 7100 egyidejű játékost regisztráltak. Ez a szám azonban már a háta mögött van, hiszen múlt csütörtökön már 48 250 egyidejű felhasználó élvezte a programot.
Az Among Ushoz hasonló új esettel állunk szemben? Az idő majd megmutatja, hogy a Project Zomboid minden országban a legfontosabb streamelők kedvében tud-e járni, amely dominóhatásként eredményezheti a játékosok számának növekedését.
Forrás: Millenium