Az Egyesült Államok Florida államában, azon belül is Orlandoban állítja fel Undead Labs az új csapatot. Az ő munkásságukat az Xbox Game Studios család teljes egésze is igénybe veheti majd.
Ennek hivatalos bejelentése nincsen, de Simon Sherr LinkedIn profilja elárulta a részleteket. Sherr egy játékipari veterán, aki az ANT animációs rendszert használó EA Sports játékok animációs rendezője volt korábban. Több franchise-ot is meg lehet említeni Andrew Wilsonéktól: Madden, MMA. Sherr amúgy a nemrég konzolokra (PlayStation 5, Xbox Series) megjelent, Unreal Engine 5-ös The Matrix Awakens techdemó esetében is konzultáns volt.
A Twitteren bukkant fel Sherr LinkedInjéről a releváns részlet. Leírta, hogy Orlandóban egy új Microsoft-stúdiónál tevékenykedik az Undead Labs zászlaja alatt. Animációs és animációs technológiáért felelős igazgatói posztot tölt be az Unreal Engine 5-öt ha 3-ban (a State of Decay ugyanis az Undead Labs IP-je), de ez nem is olyan nagy meglepetés. Amit ezután írt, az már sokkal figyelemreméltóbbnak nevezhető: stúdiókon áthidaló animációs technológiai együttműködésekért és animációs technológiához kötődő kezdeményezéseket is felügyel, így ami nála kialakul, azt a többi Xbox Game Studios-csapat, így akár a Bethesda-konszern is bevetheti.
A State of Decay 3-ról még 2020 júliusában (tehát már másfél éve) hallottuk, hogy előgyártási fázisban van, így a fejlesztés még az elején járt akkoriban. Az első két rész animációi nem voltak olyan jók, mondjuk az Undead Labs mentségére legyen szólva: nem rendelkezett a stúdió olyan kiemelkedően nagy költségvetéssel (akkor még nem tartoztak a Microsoft alá: a redmondiak 2018-ban vásárolták fel a Washington állami Seattle-ben található központú csapatot), így néhol le kellett vágniuk néhány kanyart, és az animáción lehetett spórolniuk. Ezt a hiányosságot viszont Sherr jelenléte kiküszöbölheti, és Phil Spencerék nem szűkmarkúak.
Szóval az Undead Labs ráizmosodik az animációkra, ami nem rossz ötlet. Hallottuk már, hogy a Microsoft egy saját gyártású engine-nek is örülne, és mivel a Bethesda révén náluk van az id Tech, már meg is van az nekik.
Forrás: WCCFTech