Uncharted: Legacy of Thieves Collection – Ismét kincsekre vadászunk a PS5-ön, PC-n is felújított kalandokban

TESZT – Immár PS5 után PC-n is kapható az Uncharted: Legacy of Thieves Collection (vagy PlayStationön a régi játékok frissíthetőek), a két nagy sikerű Uncharted-játék, amely immár a PS5 és PC képességeivel is tündököl. Ez a gyűjtemény tartalmazza az Uncharted: A Thief’s End című, először 2016 májusában megjelent, valamint az Uncharted: A Lost Legacy című, 2017 augusztusában megjelent játékát. A két cím tehát visszatért és jobb, mint valaha, köszönhetően a PS5 és a PC-d erejének és a Naughty Dog szenvedélyes munkájának. Az eredetileg a PS5-ös verziót taglaló tesztünket immár a PC-s kalandokhoz is frissítettük.

 

2016 hatalmas best sellere volt az Uncharted 4, amelyet hosszú fejlesztési idő és a megjelenési dátum állandó elhalasztása előzött meg. Amikor végül is ’16 májusában a Naughty Dog mestermunkája megjelent, jött, látott és győzött (illetve tarolt az eladásokban), illetve a PlayStation 4 éra egyik legjelentősebb címévé vált.

Persze, oly sok mindent el lehet mondani arról, hogy az Uncharted-sorozat mennyire fantasztikus, különösen az utolsó két rész. Nathan Drake legutóbbi kalandjában a hős stílusosan távozott. Eközben a The Lost Legacy lehetőséget adott a játékosoknak, hogy átvegyék az irányítást Chloe Frazer felett, aki az egyik legjobb karakter, aki nem Drake. Uncharted: Legacy of Thieves Collection tartalmazza mindkét kivételes címet, PS5-re továbbfejlesztve. Amikor mindkettő megjelent, már akkor gyönyörű volt a grafikájuk. Most pedig olyan közel állnak a tökéletességhez, amennyire csak lehet. Nem csak a látványvilágot javították, de mindkét cím olyan technikai fejlesztésekkel rendelkezik, amelyek kihagyhatatlan játékká teszik őket azok számára is, akik az első alkalommal lemaradtak róluk, de azoknak is, akik már nagy rajongók (mint én).

 

 

Profi történet, még profibb TPS akció

 

Ahogy bárki, aki korábban játszott már Uncharted-játékkal vagy The Last of Us-szal, tudja, a történet és a karakterek hatalmas részét képezik a teljes élménynek. Erre való tekintettel, és azok számára, akik még nem játszottak ezekkel a játékokkal, az Uncharted 4-gyel kapcsolatban nem szívesen mondok ezekről többet. Mindössze annyit tennék hozzá, hogy az Uncharted 4-et részben a történet és a karakterek fejlődése teszi a franchise legjobbjává, ahogyan az huszonkét fejezeten keresztül kibontakozik. A cselekmény sok izgalmas fordulatot vesz, és persze, bár vannak olyan történetelemek, amelyek kiszámíthatóak, a sztori és a karakterek fejlődése általában rendkívül izgalmas és élvezetes.

A kiváló történet és a karakterek minden Uncharted-játék két alapeleme, de mindez még kevés lenne, ha egyben nem lenne az Uncharted most már a külső nézetű akció és a platformjátékok koronázatlan király. Kevés játék annyira adrenalin pumpáló, mint az Uncharted, többek között a hajmeresztő fal- és sziklamászós részeknek is köszönhetően, amelyekben Nathannek helyt kell állnia. A magasság és a veszély érzése, amelyekbe Nathan és Chloé szó szerint beleugranak, egyszerre lenyűgöző, ugyanakkor a maga módján realisztikusak és hátborzongatóak is. Talán csak egy-két olyan falmaszással talákozhattunk, ahol a játékmenet kicsit vontatott, vagy önismétlő volt, de még zömében azok is festői környezetben történtek, amely bőségesen kárpótolt az enyhén repetitív élményért. Ha a Fotó módban is benne vagy, rengeteg lehetőséget találsz arra, hogy megörökítsd a játék legfestőibb, legélethűbb jeleneteit.

 

 

Uncharted: James Bond, Indiana Jones és Tomb Raider vegyítve

 

Az Uncharted 4 és a Lost Legacy játélmenete olyan érzés volt, mintha a James Bond, az Indiana Jones és a Tomb Raider legjobb aspektusait egyesítettük volna; az Indiana Jones kincsvadászatát a Bond-filmek (például a Nincs idő meghalni) fegyveres akcióival és némi kémkedéssel kombináltuk, illetve a Lost Legacy a legütősebb Tomb Raider játékokkal is partiban van. Az Uncharted 4 tempója a felfedezést, a lopakodást, a lövöldözős akciót és a platformjátékot magában foglaló játékelemek sok kiemelkedő pillanatát mutatja be, mindezt a valaha készült játékok legegzotikusabb és pikkareszkebb vidékeihez kötve. Ezek a részek emlékezetesek és lenyűgözőek, igaz, néha kicsit túlságosan is lineárisnak éreztem őket, de nem vagyok benne biztos, hogy ezt el lehetett volna kerülni. Mégis, még ha a dolgokat egy kicsit túlságosan mesterkéltnek vagy lineárisnak is érezzük, az apró meglepetések az út mentén elvonják ettől a figyelmet, így az egész élmény izgalmassá válik.

Az Uncharted 4 (az eredeti játék tesztjét itt olvashatjátok) egyike volt azoknak a játékoknak, amelyeket nem akartam letenni, és mindössze néhány, összesen körülbelül tizenhét órányi játékmenet alatt befejeztem a játékot normál nehézségen. Miután ezt megtettem, áttekintettem a játékstatisztikáimat, és láttam, hogy a rejtett kincseknek csak körülbelül a felét találtam meg, bár a naplóbejegyzések, a naplójegyzetek és a választható beszélgetések majdnem mind megvoltak. Nathan naplóját a főmenüből is megnézheted, és sok olyan történet részletet és így tovább mutat, amit útközben fedeztél fel. Az opcionális beszélgetések csak ilyenek – extra karakter- és történetfejlesztési részletek, amelyeket választhatsz, hogy elbeszélgetsz-e az NPC-kkel, akikkel együtt kalandozol. Amellett, hogy megnézheted a statisztikáidat, amelyek a teljes megtett távolságtól kezdve a megölt ellenségek számáig (nálam ez a szám 721 volt), meglepően sokféle bónuszanyaggal is újrajátszhatod a játékot. A végigjátszás során pontokat szabadítasz fel, amelyeket különféle bónusz finomságokra költhetsz. Ezek közé tartoznak a koncepciórajzok és alternatív karakterbőrök, fegyverek (így egy új játékot a kedvenc fegyvereddel kezdhetsz (az enyém az ARX-160 volt), egy csomó menő renderelési mód (köztük egy nosztalgikus retro nyolc bites mód), voiceover modok (mint a héliumos, amely minden hangos párbeszédet viccesen hangoztat), és még olyan menő játékmódok is, mint a gravitáció nélküli vagy a végtelen lőszer.

 

Uncharted: The Lost Legacy' Is a Solid Spinoff of Gaming's Biggest Adventure | GQ

 

Chloe lepipálja Larát is?

 

Továbblépve a Lost Legacyre (az eredeti, teljes tesztjét itt olvashatjátok , melynek képében az első olyan Uncharted-játékot láthatjuk, amelyben egyáltalán nem szerepel Nathan Drake vagy Victor Sullivan (Sully). Ez egy fejlesztői döntés volt, hogy ehelyett Chloe Frazerre, a tolvajra koncentráljunk, akit először az Uncharted 2 során mutattunk be. A játékosok Chloe szerepét veszik át, de állandó társa ezúttal Nadine Ross is, , az Uncharted 4-ből ismert Shoreline zsoldosok vezetője, akitől segítségre és közös interakcióra számíthatnak. Sam Drake is fontos szerepet kap a történetben, amelyben Chloe egy ékszeres agyarcsontot próbál felkutatni, amely állítólag Shiva fiáé volt. Chloe ugyanolyan ügyes, mint Nathan, hiszen a játékosok közelharcban, lopakodásban (közelharcos fegyverekkel is, ami újdonság a sorozatban) és nehéz akcióharcban, valamint vad platformozási/mászási szekvenciákban vehetnek részt. Bár a Lost Legacy összességében rövidebb, alapvetően még ugyanazt a minőségi történetet, érdekes karaktereket, izgalmas akciót, látványos grafikát és egzotikus helyszíneket nyújtja, mint amiről a sorozat ismert.

 

 

PlayStation 5 extrák

 

Mindkét kiváló játék számos előnyt élvez a PS5-re való frissítéssel. A Performance+ mód lehetővé teszi a játékosok számára, hogy a 120fps-t célozzák meg és 1080p-ben játsszanak (nyilván, olyan 120Hz-es tévé is kell hozzá, amelyen ezt ki lehet aknázni), míg az alap Performance mód a 60fps-t célozza meg. Én az alapértelmezett Fidelity Mode-ot választottam, amely 4K felbontást kínál (1440p-ről felskálázva) HDR-rel és 30fps framerátával. Mindkét címet ebben az módban játszottam végig, és a játékok számomra tökéletesen simák és élvezetesek voltak, miközben végig abszolút lenyűgözően néztek ki.

A 3D Audio támogatás és persze a PS5 teljesítményének köszönhetően gyors, szinte azonnali betöltési idő is magával ragadó élményt nyújt. A kedvenc funkcióm mégis ennél a két játéknál a PS5-ön a DualSense kontroller haptikus visszajelzése. Az R2 adaptív visszajelzése, különösen a fegyveres játékhoz (a ravaszok feszültsége) és a vezetési szekvenciákhoz egyaránt kiváló. Amikor először vezetjük a terepjárót, a vezetés sokkal szórakoztatóbb volt a DualSense használatának köszönhetően. Nagyon tetszett, ahogy az R2 megmerevedett, amikor gyorsítottam, ez többet adott az elmélyülés és a szórakozás érzéséhez, mint amire számítottam.

Ó, ha egyébként a PS4-en vannak mentési játékai valamelyik címből, a Sony biztosítja, hogy ezeket könnyen átvihesse a PS5-re. De akár újranézed ezeket a játékokat, akár csak most játszol velük először, egy élményben lesz részed.

 

 

PC-n csillog-villog igazán

 

A remaster után már csak egy fontos dolog maradt hátra, mégpedig az, hogy mindent megítéljünk a csak PC-re készült portról. Míg a remasterben a grafikai lehetőségek korlátozottak voltak, ebben az esetben PC-n eléggé el vagyunk kényeztetve, rengeteg beállítással: felbontás, modellek, ambient occlusion, DLSS, képernyő típusa (16:9 vagy például ultraszéles), stb. Hacsak nem igazán a speciális beállításokat keresi, szinte minden megtalálható, amit csak szeretne. A VRAM-használatot jelző sáv szintén üdvözlendő. Azért mondjuk, hogy majdnem, mert a másodpercenkénti képkocka beállításai furcsán korlátozottak. Egyszerűen eldöntheti, hogy alkalmazza-e a 30 FPS korlátot vagy sem.

Egy jó PC-n nagyon kellemes a szemnek, részletgazdag és gördülékeny, és ez még lenyűgözőbbé teszi az akciójeleneteket, még akkor is, ha a lécet már eleve nagyon magasra tették. A 3D-s hangkezelés is hozzájárul az elmélyüléshez, jól elhelyezett fejhallgatóval vagy hangszórókkal. Ha DualSense 2 vezérlőt használsz, az is segít elmerülni a kalandban, mivel jól integrálták, és bizonyos akciók vagy kulcsfontosságú pillanatok során figyelemre méltó rezgés és haptikus visszajelzés is van. De szinte bármilyen típusú vezérlővel játszhatsz, különösen a jó öreg billentyűzet és egér kombóval. A játékmenet egy kicsit kevésbé izgalmas, de mindenkinek a sajátja. Rengeteg hozzáférési lehetőség és beállítás is van, az egyszerű célzási segítségtől kezdve az automatikus szüneteltetésig bizonyos körülmények között.

A PS5-ös verzióhoz hasonlóan mindkét játékból eltávolították a többjátékos módot. Bár ez nem nagy veszteség, mivel nem volt túl népszerű, mégis egy kicsit kár érte. Azzal indokolják, hogy PC-n nem lehet visszalépni az Uncharted 4 és a Lost Legacy közé, azok számára, akik mindenképpen ki akarják próbálni. Ez kezd eléggé elterjedt gyakorlattá válni, a Mass Effect Legendary Edition tavaly ugyanezt tette. Azt hiszem, a kiadók rájöttek, hogy nem túl jó ötlet időt és pénzt fektetni az elsősorban egyjátékos játékok rosszul megtervezett többjátékos módjaiba.

 

Kötelező!

 

Az Uncharted: Legacy of Thieves Collection a sorozat két legjobb darabját tartalmazza, tökéletesre fejlesztve. A látványviláguk javításával, a gyorsabb betöltési időkkel és a DualSense funkciókkal, amelyek csodákat művelnek a játékmenet további elsajátításában, ez egy csodálatos gyűjtemény. Mindkét rész totálisan lenyűgözött, amikor végigjátszottam őket. Mindegyik cím különleges helyet foglal el a szívemben, és a PS5 teljesítményének köszönhető további fejlesztésekkel öröm volt újra belevetni magam a világukba. Nem tudom eléggé ajánlani őket. Ha hiányoltad már a két cím next-gen verzióját, vagy most próbálod ki őket először, akkor egyaránt hatalmas élményben lesz részed.

-BadSector-

Pro:

+ Fantasztikus játékélmény, két külön hőssel, két külön tartalmas játékban
+ PS5-ön még elképesztőbb grafika
+ Remek, fordulatos, szellemes, magával ragadó sztori

Kontra:

– Egy-két mászós rész kissé hosszú és önismétlő
– Időnként kissé túl linearáis játékmenet
– A végső boss fight kicsit fárasztó


Kiadó: Sony Interactive Entertainment

Fejlesztő: Naughty Dog

Stílus: Akció-kaland

Megjelenés: 2022. január 28.

Uncharted: Legacy of Thieves Collection

Játékmenet - 9.8
Grafika - 10
Történet - 9.6
Zene/Audió - 9.5
Hangulat - 9.8

9.7

MESTERMUNKA

Az Uncharted: Legacy of Thieves Collection a sorozat két legjobb darabját tartalmazza, tökéletesre fejlesztve. A látványviláguk javításával, a gyorsabb betöltési időkkel és a DualSense funkciókkal, amelyek csodákat művelnek a játékmenet további elsajátításában, ez egy csodálatos gyűjtemény. Mindkét rész totálisan lenyűgözött, amikor végigjátszottam őke. Mindegyik cím különleges helyet foglal el a szívemben, és a PS5 teljesítményének köszönhető további fejlesztésekkel öröm volt újra belevetni magam a világukba. Nem tudom eléggé ajánlani őket. Ha hiányoltad már a két cím nextgen verzióját, vagy most próbálod ki őket először, akkor egyaránt hatalmas élményben lesz részed.

User Rating: Be the first one !

Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines – including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu