A Sony uralta 2021-et nemzetközileg a konzolos piacon

Hiába van a PlayStation 5-ből kevesebb a kelleténél (azaz nagyobb a kereslet. mint a kínálat), a Sony ettől függetlenül elcipelte a hátán a tavalyi évet…

 

Az Ampere Analysis arról írt, hogy a Sony meg tudta őrizni a piaci részesedését a konzolos téren, ha globálisan vizsgáljuk az arányokat. Sőt, 2020-hoz képest növelte is a tortában a szeletének méretét, ugyanis 46%-ra fel tudta tornázni a „kék cég” az arányát. Ebben azért segített a konzolok értékesítése mellett a játékkínálat, a PlayStation Plus és a PlayStation Now szolgáltatás is.

A Sony növekedése viszont a Microsoft és a Nintendo arányának módosulását jelenti: 2020-hoz képest a nagy N 2 százalékot csökkent, de a 29%-os arány továbbra is korrekt, igaz, a Nintendo az online szolgáltatások, az eShop, illetve a játékon belüli monetizáció tekintetében lemaradásban van a két riválishoz képest. A Microsoft az Xbox brandjét valamelyest erősítette 2020-ról 2021-re: tavaly már 25%-ot húzott be a piacból, állítja az Ampere.

A konzolos szolgáltatások 2020-ról 2021-re húsz százalékos növekedést mutattak fel, azaz a PlayStation Plus, a PlayStation Now, az Xbox Live Gold, a(z Xbox) Game Pass, illetve a Nintendo Switch Online iránti kereslet kiadós emelkedést könyvelhetett tavaly el. A növekedés hajtóerejeként a Game Pass Ultimate szolgált, és ezt főleg azért is tudta elérni a redmondi cég, mert sok játék a megjelenésének napjától kezdve ott volt az előfizetéses szolgáltatásban (sőt, annak alap szintjén is). Talán emiatt is jogosak a pletykák, miszerint a Sony a Spartacus kódnéven futó riválisán dolgozik. Erről régebben írtuk, hogy három kategóriájú előfizetéssel készülhetnek Jim Ryanék.

A bolti értékesítések aránya tavaly először zuhant be 30% alá. A PlayStation/Sony aránya nem ismert, de az Ampere kiemelte, hogy a Nintendo továbbra is eléggé erős mértékű eladásokat mutat fel a hagyományos vásárlásokban, így a Nintendo Switch kazettái számára van élet az első eladás után is, hiszen a használt kereskedelem nem elhanyagolható tényező. Az Xbox Series S pedig erősített a Microsoft digitális terjeszkedésében.

Úgyhogy a Sony visszafogottan is, de még mindig éllovas. Ezt vajon meg is tudja idén tartani? 2020-ban 56,6 milliárd dolláros forgalmat hozott össze az ipar. Ezt tavaly 60-ra emelte, az idei előrejelzés pedig 61,1…

Forrás: PSL

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu