Elutasítja a túlórázást az új The Witcher rendezője!

Azt is megtudtuk, hogy a CD Projekt RED (innentől csak CDPR) miért váltott engine-t.

 

Itt már írtunk arról, hogy a lengyel csapat új The Witcher játékot készít (hogy ezt négyes számmal látják-e el, még kérdéses), de az indoklás újdonság lehet. Tehát miért is vált a CDPR a REDEngine-ről Unreal Engine 5-re? Bart Wronski, aki korábban ott dolgozott, a Twitteren leírta, hogy minden játékuk alatt lényegében újraírták a saját engine-jüket abban reménykedve, hogy jobban működik, de majd erőltetett menethez, túlórázáshoz kellett folyamodniuk, hogy aztán valahogy megfelelően funkcionáljon.

Az új The Witcher esetében is ez lehetett volna a forgatókönyv, ugyanis a Cyberpunk 2077 NEM rendelkezett a The Witcher 3 rendszereivel, ezért inkább lemondtak a saját technológiájuk erőltetéséről, hogy egy fix alapról kezdjenek, ne pedig a REDEngine eszközeit és funkcióit hajtsák meg. A játékmenet, illetve a nyílt világ esetében úgyis újra kell írniuk mindent, emelte ki Wronski. A The Witcher 2. és 3. része között rengeteg alapvető rendszert újra kellett írniuk a REDEngine-ben, és a TW3 és a Cyberpunk 2077 között is ez történt. A textúrák hardveren belüli streamelése, a scriptrendszer, majdnem mindent nulláról hoztak újra és újra létre, kivéve a renderelő néhány elemét, gyakran egyesével. A művészeti dolgok viszont a The Witcher 3 alapjátékából a DLC-kbe is átmentek, így azokkal sem volt sok meló.

Az új The Witcher projekt rendezője Jason Slama lesz, és ő a Twitteren közölte ezt. Az egyik válaszoló kiemelte, hogy elfelejtette megemlíteni a borzalmas túlórázással kapcsolatos csatlakozási bónuszt, mire Slama azt írta, hogy amíg ő ül a nyeregben, a crunchról szó sem lehet. Ez pedig jelentős változás ahhoz képest, hogy a CDPR berkein belül mekkora bajok is adódtak a túlórázással.

2017-ben a Glassdooron, egy állásajánló/értékelő platformon sokan erre panaszkodtak az alacsony fizetés és a rossz vezetőségi mentalitás mellett, mire akkor a lengyel cég azt mondta, hogy az ő játékfejlesztési hozzáállásuk nem mindenkinek való. 2019 májusában pedig jött a nem kötelező túlórázási szabályzat, és akkor Marcin Iwiński, a CDPR társalapítója ezt azzal magyarázta, hogy szeretné, ha a CDPR-t úgy ismernénk, ahol a fejlesztőket tisztelettel kezelik. Később Mateusz Tomaszkiewicz, a Cyberpunk 2077 küldetésekért felelős rendezője azt mondta, hogy a stúdió túlórázási mentalitása pozitív, és néhányan önként vállalták a túlórázást. 2020 januárjában Adam Kiciński, a CDP társ-vezérigazgatója már azt mondta, hogy néhányan erre kényszerültek, és ezt szeptemberben is kiemelte. Októberben pedig már azzal védekezett, hogy sosem volt olyan rossz a túlórázási helyzet, majd bocsánatot kért a lesújtó, káros kommentje miatt…

Robert Malinowski, a CDPR nemzetközi kommunikációs igazgatója az Eurogamernek megerősítette, hogy az új játék teaser videójában látott medál a Hiúz iskolájáé (School of the Lynx). Ez tehát egy új iskola lesz a CDPR-től, ugyanis Andrzej Sapkowski könyvbeiben csak a farkas, a macska és a griff iskolája bukkant fel. A játékokban ezeken túl a medve, a vipera, a mantikór és a daru is felbukkant. Így ez biztosan nagy újítás lesz a névvel sem rendelkező játékban.

Majd meglátjuk, hogy a The Witcher 4 (már ha ez lesz a neve) képes lesz-e jobb állapotban eljutni a boltokba mint ahogy a Cyberpunk 2077 tette 2020 decemberében…

Forrás: WCCFTech, Gamesindustry, IGN

Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines - including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu