Free-to-play Xbox játékokba helyezhető reklámokkal készül a Microsoft?

A redmondiak termékmegjelenítésre gyúrhatnak. Ilyen modellt korábban már láthattunk PC-s játékokban is.

 

A Microsoft lényegében azon dolgozik most, hogy az Xboxon free-to-play játékokkal nyúzóknak hirdessenek a brandek. Erről a Business Insider írt, és állítólag már a technológiát fejleszti a redmondi cég, hogy a reklámokat meg is tudják jeleníteni. Ez a program a jelenleg korlátozott reklámkészletet megtolhatja, így a márkák több fejlesztőknek lehetővé tehetik a reklámelhelyezések értékesítését a bővített játékkínálattal.

A Business Insider szerint akár már az idei harmadik negyedévben, tehát július és szeptember között bevetheti a Microsoft az elképzelését. A tervek szerint a reklámok egy versenyzős játékban vagy egy nyílt világú kalandjátékban például a pályák melletti reklámtáblákon bukkanhatnak fel. Persze máshogy is fel lehet tüntetni a reklámokat, de áteshetnek a ló másik végére azzal, hogy teljesen intruzív módon közvetlenül a képünkbe bámul egy logó a játékmenet alatt (ilyenre is volt példa fizetős játékokban is), ám nem tudni, hogy a Microsft elmegy-e ilyen messzire.

Az Xbox szóvivője annyit mondott a publikációnak, hogy mindig új utakat keresnek, hogy a játékosok és fejlesztők élménye javuljon, de nincs további bejelentésük. Ez azért is érdekes, mert a Business Insider mindkét forrása szerint a Microsoft nem akar százalékot a reklámból származó bevételből, hanem inkább az Xbox reklámhálózatának kiépítésére törekszik. A bevételt a fejlesztő és a reklám elhelyezéséért felelős cég osztja meg. A redmondiak most azon aggódnak, hogy mennyire zavaróak lehetnek a játékosoknak a reklámok, ezért óvatosan haladnak, hogy egy privát piac jöjjön létre úgy, hogy a játékmenet élményét meg nem zavaró módon, csak a kiválasztott brandek tudjanak hirdetni.

Az Xbox a Bingen és más appokon keresztül már begyűjti a fogyasztókról az adatokat, és a forrársok szerint a Microsoftnak nincsen terve arra, hogy ezeket kihasználva célozzák meg a játékosokat. Így inkább úgy tűnik, hogy a fejlesztőknek akarnak kedvezni, de mindez a fogadtatáson múlik. De visszatérnénk az elején megemlített PC-s játékos témára: 2007-ben az észak-amerikai régióban a Ubisoft például a Far Cry-t vagy a Prince of Persia: The Sands of Time-ot ingyenesen letölthetővé tette úgy, hogy reklámokat helyezett el benne.

Szóval nem új az elképzelés, de a Ubisofthoz képest eltérő a koncepció.

Forrás: WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu