Reggie Fils-Aimé, a Nintendo korábbi amerikai vezetője (posztját a találó nevű Doug Bowser vette át) szerint rekorder is lehetett volna a Wii-ből.
Fils-Aimé életrajzos, visszatekintő könyve, a Disrupting the Game: From the Bronx to the Top of Nintendo (amit itt lehet megszerezni) kitért arra is, hogy a Nintendo Wii, a főleg kazuár játékosok felé nyitó hardver miképp tudta volna legyőzni a Sony még mindig rekorder PlayStation 2-jét az élettartamukra kivetített összértékesítésekben. Ezzel nem volt egyedül a cégen belül, ugyanis a nagy N azóta sajnos elhunyt vezetője, Iwata Satoru is hasonlóan vélekedett…
Iwata még 2007-ben nyilatkozta a Reutersnek, hogy a Nintendo Wii szerinte le fogja győzni a PlayStation 2-t (és nem vette figyelembe az árazást). Akkor kb. 100 milliónál tartott a PS2 (most pedig valahol 158 millión áll), és ezt egy hihetetlen eredménynek tartotta, ugyanis a Nintendo asztali konzolos eredményei ezt a szintet nem tudta elérni, de ha képesek a játékostábort folytatólagosan kibővíteni, szerinte megvalósulhatott volna a trónfosztás. Szerinte nem volt átfedés a Sony és a nagy N célközönsége között. (Kiemelnénk, hogy Iwata ezt a Wii rajtja után nem sokkal mondta: akkor még a PlayStation 3 is nagyon küszködött az eladásokkal, ugyanis túl drága volt; az Xbox 360 pedig a 2005-ös rajtja után szárnyalt…)
Ne felejtsük, hogy az inflációt figyelembe véve akkoriban olcsóbbak voltak a konzolok, és Fils-Aimé szerint itt bukta el a lehetőséget a Nintendo a PS2 utolérésében. A PlayStation 3-tól kezdve kezdett minden drágulni, és a PlayStation 4 és az Xbox One is kapott félgenerációs frissítést, ami teljes árú hardver volt. A Nintendo Switch esetében pedig nem nagyon van szükség árcsökkentésre (nem véletlenül van három modell a piacon egyszerre…).
Fils-Aimé a G4TV egyik műsorában is felbukkant, de itt egy másik témáról beszélt. Ő titokban „utálta” a Nintendo GameCube-ra 2004-ben kiadott Donkey Kongát, amit a Namco Taiko no Tatsujinért felelős csapata fejlesztett. A játékhoz speciális kontroller kellett, és benne a licencelt dalok mellett a Mario és a Zelda IP-ből is lehetett hallani muzsikákat. Ő harcolt a Nintendo japán vezetőségével, mert szerinte a Donkey Kong brandnek ártott volna ez a játék. Nem találta nagyon szórakoztatónak, amikor kipróbálta, de amikor kiadták, elfogadhatóan jó eladásokat mutatott fel… ám ő nem volt oda.
Megemlítette a Game Boy Micrót is. Ezt a Nintendo amerikai ágazata lényegében kényszerből adta ki 2005-ben, ugyanis a japán és az amerikai ágazat között nem volt minden kiegyenesítve. Fils-Aimé szerint abban az évben lassan kifektették volna a Game Boy Advance családot egy Black Friday akcióval, hogy ezzel kiürítsék a készletüket, és ezzel a Nintendo DS felé terelték volna a közönséget. Számára a Game Boy Micro kicsi volt, amivel nehezen kezelhető volt egy felnőttnek a handheld, és a kijelző mérete is pici volt, ami szembe ment az akkori trendekkel (minden kijelző legyen nagyobb).
Fils-Aimé végül a Nintendo Switch-ről is beszélt. Ez volt a kedvenc konzolos rajtja a cégnél, ugyanis a marketing és a pozicionálás is jó volt, a játékfelhozatalt pedig folytatólagosan fantasztikusnak tartotta, és ezért véli úgy, hogy az addig megtanult összes leckének eredménye itt jött vissza a nagy N-nek. (És nem téved: 100 millión túl jár „a kapcsoló”, de itt is eladási elvárásokkal kapcsolatos csökkentésre kényszerülnek az alkatrészek hiánya miatt… erről is írtunk.)